ملت ایران هرگز با هیچ کشوری در بحث موشکی معامله و مذاکره نخواهد کرد.

امام جمعه خیرآباد گفت: امینت ما به هیچ وقت قابل معامله نیست و نخواهد بود و ملت ایران هرگز با هیچ کشوری در بحث موشکی خود معامله نخواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته خیرآباد، بیان داشت: یکی از مصادیق مال حرام رباخواری است، ربا یعنی اینکه انسان مالش را به عنوان قرض الحسنه در اختیار دیگری بگذارد و در مقام تحویل بیشتر از آنچه داده است تحویل بگیرد.
وی افزود: این گونه با عقود دیگر مانند مضاربه یا اجاره یا شراکت فرق می‌کند چرا که قرض‌الحسنه نبوده و طبق عقود اسلامی صورت گرفته است.
طزری اظهار داشت: در روایت از امام رضا علیه السلام آمده است که بدترین کسب، کسب ربا است و یا در روایت دیگر آمده است که فرمود؛ خداوند رحمت کند تو را بدان که ربا حرام است و از گناهان کبیره می باشد و از مواردی است که خدا وعده آتش داده است پس به خدا پناه می بریم از ربا چرا که ربا در هر کتاب آسمانی حرام بوده و همه انبیاء آن را حرام اعلام کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از علت های حرام بودن ربا علاوه بر فاصله طبقاتی و استثمار این است که تجارت و کار تعطیل می‌شود و دیگر انسان‌ها سراغ کار نمی روند.
امام جمعه خیرآباد در خطبه دوم نمازجمعه، گفت: مدت چهار سال است از وضعیت وخیم سید زکزایی می گذرد و متاسفانه تاکنون اقدام مناسبی در جهت مداوای ایشان صورت نگرفته است، در حالی که هنوز ترکش ها در سر و بدن ایشان است و مقدار سرب موجود در بدن ایشان است و مقدار سرب موجود در بدن ایشان از اثرات ترکش ها به مقداری در خون ایشان وجود دارد.
وی با بیان اینکه در هفته گذشته شیخ زکزاکی را به زندان منقل کردند، اظهار داشت: سید زکزایی از سال ۹۳ و ۹۴ شش فرزند خود را در این راه از دست داده و هم خواهر ایشان زنده زنده در آتش سوخت، لذا از مجامع بین‌المللی درخواست می شود ایشان را برای معالجه به خارج از نیجریه منتقل کنند ثانیه از کنفرانس اسلامی انتظار می رود تا از رئیس جمهور این کشور بخواهند ایشان را آزاد کنند و همچنین زندانی کردن ایشان با شرایط موجود را محکوم نموده و خواستار آزادی بی قید و شرط ایشان هستیم.
امام جمعه خیرآباد افزود: در هفته گذشته کمیسیون مشترک برجام در وین با حضور ۱+۴ و جمهوری اسلامی صورت گرفت و اعلام شد که کشورهای سوئد، هلند، نروژ، فنلاند و بلژیک از پیوستن به اینستکس استقبال نموده اند.
وی خاطرنشان کرد : اینستکس تسهیل تجارت قانونی برای حمایت از نیازهای مردم ایران قلمداد شده است.
خطیب جمعه خیرآباد گفت: آنچه مهم است اینکه هدف از قرار دادن این شش کشور در اینستکس بزرگنمایی آن بود تا از این طریق جمهوری اسلامی را وادار به پذیرش آن کنند ثانیاً این جریان ربطی به تحریم ها ندارد و تحریم و برجام به جای خود باقی است ثالثاً هدف از این جریان را برطرف کردن نیازهای مادی ملت ایران می‌دانند و حال آنکه خود، عامل تحریم ملت ایران شده اند و روز به روز بر شدت آن می افزایند و نکته دیگر اینکه از این طریق می‌خواهند پای جمهوری اسلامی را به میز مذاکره باز کنند و گام دوم یعنی توان موشکی و حضور معنوی جمهوری اسلامی در منطقه را معامله کنند و این دو را هم به سرنوشت هسته ای دچار سازند.
وی تصریح کرد: امینت ما به هیچ وقت قابل معامله نیست و نخواهد بود و ملت ایران هرگز با هیچ کشوری در بحث موشکی خود معامله نخواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: این سه کشور از طرفی جمهوری اسلامی را تهدید به چکاندن ماشه می کنند و از طرفی دیگر در جهت رفع نیازها صحبت می کنند این تاکتیک فقط برای فشار بر جمهوری اسلامی برای کوتاه آمدن در مقابل آمریکاست.
انتهای پیام/

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

پنج × 2 =

Top