مشکل پسماند شهرک صنعتی چرمشهر و سالاریه بررسی شد

 

به گزارش ورامین تدبیر، جلسه مشترک فرماندار با هیات امنای شرکت شهرک های صنعتی چرمشهر با حضور پرنیان مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران ، معاونت منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ، میرزایی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت،فدایی رئیس منابع طبیعی،گل محمدی رئیس اداره محیط زیست شهرستان و تعدادی از صاحبان صنایع چرم در خصوص بررسی مشکلات تصفیه خانه پسماند شرکت شهرک های صنعتی در محل شهرک صنعتی چرمشهر برگزار شد.

در ابتدای جلسه کاغذ لو فرماندار ورامین ضمن بیان برخی مشکلات شهرک صنعتی چرمشهر و سالاریه گفت : حدود ۲۰۰ هزار مترمکعب پسماند حاصل از تولید در شهرک چرمشهر در سال‌های گذشته تا امروز دپو شده است که این پسماندها باید در زمان کوتاهی به خارج از شهرک صنعتی به مناطق دفن تأیید شده انتقال داده شود.

وی در ادامه ضمن تائید منطقه معرفی شده جهت دفن پسماند شهرک صنعتی چرمشهر افزود : باید هر چه سریعتر نسبت به پیگیری اراضی واگذار شده اقدام گردد و ما مسئولین باید همت گماشته تا موضوع پسماند و آلایندگی واحدهای تولیدی این شهرک صنعتی پس از سالها مرتفع گردد .

پرنیان مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی با تشکر از فرمانداری ورامین در جهت پیگیری مشکلات شهرک صنعتی چرمشهرگفت: مساله اصلی که واحدهای تولیدی شهرک با آن مواجه هستند، آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از انباشت پسماندهاست که امیدوارم با همت مسئولین این موضوع در جهت رفع مشکلات زیست محیطی به وجود آورده هر چه سریعتر با کمک دستگاه های اجرایی صورت پذیرد .

میرزایی رئیس اداره صنعت ، معدن وتجارت در این جلسه با حمایت از تولید کنندگان گفت : از ابتدای ایجاد شهرک صنعتی چرمشهر تاکنون، توجهی به وضعیت پسماند این شهرک صنعتی نشده و اگر از گذشته در مورد آن از سوی سازمان محیط زیست اقدامات جدی در جهت تعیین مکان تخلیه پسماند ها در استان تهران صورت گرفته بود اکنون ۲۰۰ هزارتن پسماند در این منطقه انباشته نمی‌شد.

گفتنی است در پایان جلسه ضمن بررسی مشکلات تصفیه خانه شهرک مقرر گردید که مدیریت و هیئت امناء شهرک صنعتی چرمشهر ضمن هماهنگی و پیگیریهای مربوطه در خصوص خروجی تصفیه خانه و پیگیری وانتقال پسماندهای دپو شده به مناطق اعلام شده اقدامات اولیه را انجام دهند .

قابل ذکر است پس از برگزاری جلسه از یک واحد تولیدی چرم سبک و سنگین که اقدام به نصب پیش تصفیه فاضلاب نموده بود در جهت پیشنهاد و نصب در دیگر واحدها بازدید صورت گرفت و همچنین از نزدیک از تصفیه خانه چرمشهر نیز بازدیدی صورت گرفت و مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفت .

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

شانزده − هشت =

Top