مشکل افت فشار آب در روستاهای ورامین مرتفع می‌شود

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران : دولت از سال ۹۴ تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در حوزه آب روستایی شهرستان ورامین هزینه کرده است.

رضا پوررجب : عملکرد اداره آب و فاضلاب روستایی ورامین نسبت به سایر شهرستان های استان تهران از وضعیت مطلوب تری برخوردار است و این امر باعث شده تا به نسبت، مشکلات کمتری در این حوزه نسبت به سایر مناطق استان وجود داشته باشد.

از سال ۹۴ تا کنون، دولت با همکاری شرکت آبفار، فرمانداری، بخشداری ها و دهیاری های ورامین، بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در مناطق روستایی شهرستان هزینه کرده است و این در حالی است که از ۸۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب این شرکت، تنها ۳ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

از سال ۹۴ تا کنون، دولت تدبیر و امید از محل صندوق توسعه ملی برای کلیه روستاهای کشور اعتبارات مناسبی را در امور آب اختصاص داده و تلاش شده تا تمامی زیرساخت های مورد نیاز، نظیر آن چه در حوزه آبفای شهری انجام می شود، تأمین شود.

آب برخی از روستاهای شهرستان ورامین تا کنون به آبفای روستایی تحویل داده نشده که با ضرب العجل اعلام شده، تا روز شنبه هفته آینده و با حضور مسئولان حقوقی شرکت آب و فاضلاب استان تهران و مشارکت بخشداران و دهیاران، آب کلیه روستاهای شهرستان ورامین به آبفار تحویل داده می شود تا بتوان بر اساس برنامه مطالعاتی، وضعیت آب این مناطق اصلاح شود.

در این جلسه مقرر شد تا به منظور تأمین برق چاه های آب مجتمع های آبرسانی روستایی در مواقع ضروری یک دستگاه ژنراتور به شهرستان ورامین اختصاص یافته و با حفر و تجهیز چند حلقه چاه جدید، احداث مخازن زمینی، اصلاح و بازسازی مخازن هوایی و اجرای خط انتقال، مشکلات موجود در حوزه آب روستایی ورامین به صورت کوتاه مدت برطرف شود.

حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین در این نشست گفت :با دستور مقام قضایی، کلیه انشعابات غیر مجاز آب در حوزه روستایی ورامین جمع آوری گردید.

اولویت اصلی شرکت آب و فاضلاب، تأمین آب شرب روستایی است و هر انشعابی که به مصرف غیر از شرب اهالی می رسد، جمع آوری می گردد.
طی یک ماه گذشته، برخی از روستاهای شهرستان ورامین با مشکل افت فشار آب مواجه بودند که با همکاری دستگاه قضایی و شناسایی انشعابات غیرمجاز و انشعاباتی که به مصرف غیر از شرب می رسید، بخش مهمی از این مشکل برطف شد.

برخی از روستاهای بالا دست که در انتهای خط انتقال آب واقع شده اند، با کمبود آب بیشتری مواجه بودند که آب مورد نیاز این مناطق همه روزه با تانکر تأمین شد.
حفر چاه جدید در برخی از مناطق روستایی شهرستان ضروری است و‌ فرمانداری ورامین متعهد می گردد تا با احداث یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در کوتاه ترین زمان، مشکل کمبود آب این مناطق را با کمک شرکت آبفای روستایی برطرف کند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

دوازده − 4 =

Top