مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: افراد بدونِ بیمه به سایت بیمه‌سلامت مراجعه کنند

از ۱۳ آبان کسانی که بیمه پایه ندارند برای ثبت نام می‌توانند از طریق سایت سازمان بیمه سلامت اقدام کنند

به گزارش ورامین تدبیر، آقای طاهر موهبتی در نشست با اصحاب رسانه افزود: برغم محدودیت منابع و مشکلاتی که دشمنان در حوزه سلامت و بویژه دارو ایجاد کرده اند، ما طرح پوشش بیمه پایه را برای همه مردم از روز ۱۳ آبان آغاز خواهیم کرد.
وی گفت:: مردم می‌توانند با ورود به سایت بیمه سلامت ثبت نام کنند و سپس اطلاعات از این سایت، به پایگاه رفاه ایرانیان منتقل می‌شود و آن‌ها دهک خانوار را تعیین می‌کنند تا مشخص شود نیازی به پرداخت حق بیمه هست یا باید حق بیمه را دولت پرداخت کند.
موهبتی افزود: پوشش بیمه همگانی از مردم در برابر هزینه‌های درمانی صیانت خواهد کرد، کسانی که فاقد هر نوع پوشش بیمه‌ای هستند ۶ ماه فرصت دارند تا در این طرح، خود را بیمه و از یارانه دولت در این خصوص استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: برای اینکه مردم به موقع اقدام کنند ما دوره ۱۰ روزه را برای استفاده از دفترچه تعیین کردیم یعنی دیگر نمی‌توان در هر لحظه که ثبت نام انجام شد، از خدمات بیمه بهره برد و این افراد ۱۰ روز بعد از ثبت نام می‌توانند از پوشش بیمه‌ای استفاده کنند، اینکار به این منظور انجام می‌شود که مردم منتظر بیماری نشوند و بعد خود را بیمه کنند، بلکه قبل از بیمار شدن بیمه داشته باشند.
وی گفت:: ۲ هزار و ۴۰۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار دارد و کسانی که فاقد بیمه هستند تفاوت هزینه‌ها را بهتر درک می‌کنند

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

دو × پنج =

Top