سخنرانی سرپرست فرمانداری ورامین در راهپیمایی روز ۱۳ آبان

 

 

به گزارش ورامین تدبیر حسین کاغذلو در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی گفت : روز ۱۳ آبان در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده که سه واقعه مهم تاریخ معاصر شامل تبعید امام راحل ، به شهادت رسیدن جمعی از دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی امریکا که همگی رد پای آمریکا در آن دیده می شود رخ داده است.
وی افزود : نخستین واقعه در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ رخ داد که در آن مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را به دلیل اعتراض به قانون کاپیتالاسیون در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.
کاغذلو تصریح کرد: کاپیتولاسیون یا حق قضاوت کنسولی حقی است که به اتباع بیگانه داده می‌شود و آنها را ازشمول قوانین کشور مصون و مستثنی می‌کند؛ درواقع در صورت ارتکاب جرم در خاک کشور، دولت میزبان حق محاکمه آن مجرم را ندارد، کاری که ریشه در استعمار دارد و کشورهای استعمارگر این قانون را به کشورهای ضعیف تحت‌ سلطه تحمیل می‌کردند.
وی بیان کرد: در جریان مبارزات ملت ایران علیه رژیم طاغوت، صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ تعداد زیادی از دانش‌آموزان برای پیوستن به تظاهرکنندگان با تعطیل کردن مدارس راهی دانشگاه تهران شدند و به جمع دانشجویان پیوستند. با هجوم مأموران شاه به دانشگاه، صدها دانش‌آموز و دانشجو با گلوله‌های آتشین به خاک و خون غلتیدند و به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام در ۱۳ آبان سال ۵۸ گفت : امام راحل از تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم یاد کرد ، حرکتی که چهره پلید استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را بیش از پیش نمایان ساخت و صفحه جدیدی در تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی گشود.
سرپرست فرمانداری ورامین تأکید کرد: سیزدهم آبان به مستضعفان جهان آموخت که با ایستادگی و مقاومت می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند.
کاغذلو اظهار داشت : مردم ایران اسلامی و دانش آموزان با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان ثابت کردند که ادعاهای پوچ رئیس جمهور آمریکا در اعمال مجدد تحریم ها علیه ملت ایران ، خللی در عزم و اراده آنان به وجود نمی آورد و مردم ایران همچون ۴۰ سال گذشته در برابر زیاده خواهی های استگبار جهانی ایستاده و تا پای جان از آرمان انقلاب حراست می کنند.

 

 

 

 


 

خ

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

4 × 4 =

Top