زنگ گردشگری در مدارس ورامین نواخته شد

هم‌زمان با هفته جهانی گردشگری، زنگ گردشگری در مدارس شهرستان ورامین با حضور فرماندار ، معاونت سیاسی ، انتظامی فرمانداری ، بخشدار جوادآباد و همچنین رئیس اداره اموزش و پرورش ورامین و رئیس میراث فرهنگی ورامین در دبیرستان ارشاد این شهرستان نواخته شد.

به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر : فرماندار ورامین در حاشیه این مراسم گفت: شهرستان ورامین با دارا بودن بیش از ۲۰۰ اثر و محوطه تاریخی، یکی از مناطق مهم گردشگری استان تهران محسوب می شود که با زیرساخت های مناسب، پذیرای گردشگران متعددی از داخل و خارج از کشور است.

حسین کاغذلو افزود: از مجموع آثار تاریخی شهرستان ورامین، ۷۸ اثر در فهرست آثار تاریخی ثبت شده اند که از مهمترین این آثار می توان به مسجد جامع تاریخی، برج آرامگاهی علاءالدوله، امامزاده یحیی(ع)، آب انبار قلعه بلند، یخچال های تاریخی، قلعه ها و مساجد قدیمی اشاره کرد که همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارند.
وی تصریح کرد: طی سال گذشته، صدها گردشگر خارجی با حضور در شهرستان ورامین، از آثار شاخص تاریخی ورامین بازدید کرده اند.
فرماندار ورامین گفت : علاوه بر آثار مهم تاریخی، ورامین از روستاهای هدف گردشگری، طبیعتی بکر، مزارع و گلخانه های متعدد کشاورزی، همجواری با کویر مرکزی، خانه های بوم گردی و کارگاه های صنایع دستی برخوردار است که هر یک از این ظرفیت ها میتواند در جذب گردشگر، نقش مهمی ایفا کند.
وی تصریح کرد: هم اکنون عملیات احداث نخستین سافاری پارک استان تهران در جنوب ورامین و در حاشیه کویر مرکزی در حال اجرا است و با بهره برداری از آن تا پایان امسال، بهترین فرصت برای جذب گردشگر از سراسر کشور فراهم میشود.
وی افزود: صنعت گردشگری نقش موثری در پیشرفت اقتصاد ملی و ایجاد فرصت های شغلی پایدار ایجاد میکند و شعار اقتصاد بدون نفت با توجه به این حوزه، محقق میشود.

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

سیزده − نه =

Top