رئیس مجلس ایران در دشت ورامین

انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: استان تهران در حوزه بودجه بهداشت و درمان از سرانه اندکی برخوردار است و تنها هشت دهم میلیون ریال به ازاء هر نفر به ساکنان این استان اختصاص پیدا کرده است.

وی گفت: استان تهران از نظر بودجه بهداشت و درمان بیست و نهمین استان کشور است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش سالانه ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به استان تهران، نیاز است که سرانه بودجه بر اساس تناسب جمعیت برای احداث فاضلاب، ساخت بیمارستان و انتقال آب اختصاص پیدا کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه گفت: این سفر در زمانی انجام شد که در رئیس جمهور جدید آمریکا همچون رئیس جمهور سابق، بهانه‌های جدیدی را اعلام کرده و فرانسه برای مذاکره با ایران، ترکیب جدیدی را پیشنهاد کرده که سفر رئیس مجلس باعث تقویت و استحکام روابط راهبردی با کشورهای دوست می‌شود.
استاندار تهران با اشاره به وضعیت شهرستان‌های جنوب شرق تهران اظهار داشت: این چهارشهرستان از سرعت جمعیت بالاتری نسبت به استان تهران برخوردار است به گونه‌ای که اگر سرعت رشد جمیت در استان تهران ۱٫۲۴ است، این سرعت در شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت ۱٫۷۳ درصد است
وی جمعیت قرچک را بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۲۶۹ هزار نفر، پیشوا ۸۶ هزار نفر، پاکدشت ۳۵۰ هزار نفر و ورامین را ۲۸۳ هزار نفر اعلام کرد.
محسنی بندپی گفت : از مجموع ۱۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان تهرات، ۴۴ درصد به میزان ۸۶ هزار هکتار در شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران قرار دارد.
وی ساکنین روستایی استان تهران را ۶ درصد و در شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران ۲۴ درصد اعلام کرد.
استاندار تهران گفت: در حال حاضر ۵۵۰ هزار نفر از اتباع خارجی ثبت شده در استان تهران سکونت دارند که پیش بینی می شود که کل این افراد، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر می‌باشند.
وی از احیاء منابع آبی و انتقال آب از سد ماملو به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران به عنوان یکی از اقدامات مناسب در این حوزه اعلام کرد و افوزد: طرح انتقال ۳۰ میلیون مترمکعب آب شرب از سد ماملو با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این حوزه در حال اجرا است.

 

قالیباف در دشت ورامین
این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

9 + 7 =

Top