رئیس جمهور : اخذ مالیات باید همراه با شفافیت باشد

رئیس جمهور: مردم در یک فرایند شفاف سازی، باید بدانند که سهم مالیات در بودجه، برای خدمات و توسعه کشور هزینه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آقای حسن روحانی امروز سه شنبه در جلسه بررسی اجرای سیاست‌های مالیاتی، با تاکید بر اینکه اخذ مالیات باید همراه با شفافیت باشد، گفت: مردم در یک فرایند شفاف سازی، باید بدانند که سهم مالیات در بودجه، برای خدمات و توسعه کشور هزینه می‌شود و فرهنگسازی و تعامل بیشتر با مردم، روند پرداخت مالیات را تسهیل می‌کند.

وی مراقبت از بنگاه‌ها و کسب و کار‌های کوچک را ضروری خواند و افزود: باید به گونه‌ای عمل شود که این مجموعه‌ها تحت فشار مالیاتی قرار نگیرند و همزمان لازم است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بنگاه‌های بزرگ فرار مالیاتی نداشته باشند.

آقای روحانی در این جلسه که با حضور آقای فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و آقای امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، گفت: این مهم نیز فقط از طریق الکترونیکی کردن نظام مالیاتی کشور محقق خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه «رضایت مردم زمانی بیشتر حاصل می‌شود که هر کس بدون تبعیض و براساس کسب سهم درآمدش، مالیات پرداخت کند»، تاکید کرد: هدف‌گذاری سازمان مالیاتی باید اجرای کامل قانون و کاستن از دخالت‌های مأمورین و محاسبه مالیاتی از طریق الکترونیکی و با روش‌های هوشمند، باشد.

وی گفت: مبارزه با فساد باید در درون سازمان مالیاتی با جدیت پیگیری شده و تلاش شود با هوشمندسازی، ارتباط مراجعات حضوری قطع شود.

رئیس جمهور افزود: همه دستگاه‌ها نیز به منظور هوشمندسازی و عدالت مالیاتی باید با سازمان امور مالیاتی کشور همکاری نزدیک داشته باشند.

در ابتدای این جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، گزارش‌هایی را از عملکرد سازمان مالیاتی به همراه چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه ارائه کردند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

11 − 7 =

Top