دهیاران رئیس جمهور روستاهای خود هستند

به گزارش ورامین تدبیر معصومه پرندوار روز یکشنبه در جلسه مشترک با مسئولان شهرستان و دهیاران بخش مرکزی و جواد آباد ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت : تزریق اعتبارات دولتی به روستاها ، نه با هدف تغییر سیمای روستا به شهر که صیانت از فرهنگ و اصالت روستایی است تا نگاه جاذبه و دافعه روستاها و شهرها کم شده و یا از بین رود.
وی افزود : روستا ، زمانی از توسعه برخوردار می شود که مبنای آن بر اساس شاخصه های توسعه روستایی و بر اساس فرهنگ آن صورت گیرد.
وی اظهار داشت : هیچ مخالفتی با اقدامات زیر ساختی ، اقدامات عمرانی ، بهداشتی و فرهنگی وجود ندارد ولی اعتقاد داریم که دهیاران نباید وظیفه سایر دستگاه های اجرایی و خدماتی را انجام دهند چرا که کار دهیار ، سیاسی اجتماعی است و باید بستر مناسب زندگی را با استفاده از ظرفیت روستا فراهم کند.
پرند وار تصریح کرد: امروزه با نگاه ویژه دولت تدبیرو امید به روستاها، کلیه مناطق روستایی از درآمد پایدار بهره مند گشته اند و دهیاران باید با خدمات رسانی مناسب به روستانشینان ، آبروی نظام و دولت را با چشاندن طعم واقعی خدمات رسانی به مردم حفظ کنند.
وی اظهار داشت :برنامه دهیاران در خدمت رسانی به مردم به ویژه روستانشینان باید نشأت گرفته از نگاه دولت تدبیر و امید به این مناطق باشد.
مدیرکل امور روستایی و شورهای استانداری تهران با تأکید بر لزوم آشنایی دهیاران با قوانین ، ضوابط و مقررات گفت : دهیاری که خود را با قانون مسلح می کند می تواند خدمات را در مسیر و بستر قانون و عادلانه به منطقه خود ارائه کند.
وی از دهیاران به عنوان مدیران ارشد روستا یاد کرد و افزود : دهیاران باید با خود باوری ، از ظرفیت معتمدین در تشکیل مجمع مشاورین استفاده کرده و توان صاحبان اندیشه را در رفع مشکلات روستاها به کار گیرند.
پرندوار تأکید کرد: امروز تنگنای مالی وجود ندارد بلکه به ایده های نوین نیاز است تا بتوان با شناخت ظرفیت ها و آشنایی با کمبودها ، مشکلات را برطرف کرد.
وی گفت : توجه به باز افرینی روستایی ،محیط زیست روستایی ،بیمه منازل روستایی و عشایری و استفاده از ظرفیت تعاون روستایی از موضوعاتی است که باید مورد توجه دهیاران قرار گیرد
وی افزود : شهرستان ورامین در اجرای طرح بیمه روستایی ، یکی از مناطق پیشرو در استان تهران است و حتی از برنامه های استان جلوتر حرکت م یکند.
پرندوار استفاده از ظرفیت های گردشگری و بوم گردی را در توسعه اقتصاد روستا مهم ارزیابی کرد و افزود : طی امسال یکصد مجو بوم گردی در کل کشور صادر شده که ۷۲ مجوزمربوط به استان تهران است که این نشان از اهمیت این موضوع در اقتصاد استان دارد.
وی گفت : دهیاران موظفند که در کنار اقدامات عمرانی به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها نیز توجه داشته باشند تا ماندگاری روستائیان در محل سکونت خود بیشتر شود.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت : امروز دشمن به خوبی وضعیت ما را رصد کرده و کشور را در دو جبهه جنگ اقتصادی و روانی قرار داده است.
وی تصریح کرد: جشن های پیروزی انقلاب اسلامی باید با شکوه و عظمت تمام در مناطق روستایی برگزار شود و با اطلاع رسانی صحیح از خدمات نظام و دولت در روستاها ، مردم را بیش از گذشته به نظام امیدوار کنند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

پنج × دو =

Top