خطیبی : برخی از ادارات اصلی قرچک هنوز مستأجرند

فرماندار شهرستان قرچک گفت: با وجود آن که قرچک از سال ۹۱ از ورامین منتزع و به عنوان شهرستان جدید معرفی شده ولی هنوز برخی از ادارات اصلی این شهرستان مستأجر هستند.

بهمن خطیبی روز چهارشنبه در جلسه مشترک با معتمدین قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهارکرد: شهرستان قرچک از سال ۹۱ از ورامین منتزع و به عنوان شهرستانی مستقل معرفی شده ولی با گذشت این سال‌ها هنوز زیر ساخت‌های مورد نیاز شهرستان تأمین نشده است.
وی گفت: شهرستانی که تازه تأسیس می‌شود به بودجه، اعتبارات و زیرساخت‌های بیشتری نیاز دارد و این در حالی است که با وجود تأمین زمین ، هنوز اعتباری برای ساخت در اختیارات ادارات شهرستان قرار نگرفته و برخی از این ادارات هنوز در املاک استیجاری مشغول به کارند.
خطیبی تصریح کرد: با گذشت بیش از ۴۰ سال از تأسیس شهرداری در قرچک، زیرساخت‌های شهری به وضع مطلوب نرسیده و با مشکل روبرو است.
وی با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان قرچک گفت: احداث پل روگذر و زیر گذر تقاطع راه آهن با محور محمد آباد و داودآباد یکی از دغدغه‌های مهم مردم و مسئولان شهرستان قرچک است که برای رسیدن به نقطه نظر مشترک با شرکت راه‌آهن و دست‌یابی به نقشه جامع اجرایی، ده جلسه کاری با مقامات ارشد ملی وزارت راه و شهرسازی، راه آهن و استانداری برگزار شده تا این مشکل مهم برطرف شود.
فرماندار قرچک بر لزوم سرعت بخشیدن به پروژه جمع آوری فاضلاب شهری گفت: هر چند که اجرای این طرح از سال ۱۳۸۷ آغاز شده ولی عمده فعالیت این طرح، ظرف چهارسال اخیر با اجرای ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۱۲ کیلومتر انشعاب انجام شده است و عملیات احداث تصفیه‌خانه این طرح نیز برای انتخاب پیمانکار، از آذرماه امسال به مناقصه گذاشته شده است.
وی از تأمین آب شرب از محل سد ماملو به عنوان دیگر نیاز شهرستان قرچک یاد کرد و افزود: پروژه خط انتقال آب از سد ماملو،۵۰ سال آینده این شهر و نیز شهرهای مجاور را پیش بینی کرده که اجرای آن تا کنون بیش از ۵۰ میلیارد هزینه دربرداشته است.
فرماندار قرچک گفت: با بهره برداری کامل از خط انتقال آب سد ماملو، برداشت آب از منابع زیرزمینی به حداقل می‌رسد و مردم از آب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.
بخش اعظمی از بودجه شهرداری قرچک را دولت تأمین کرده است
وی با اشاره به اختصاص اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده گفت: هر چند که به دلیل مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌های دشمنان نظام، اعتبارات فعالیت‌های عمرانی کم شده ولی از محل اعتبارات ارزش افزوده، پروژه‌های اثر بخشی در مناطق شهری و روستایی انجام شده است.
وی اظهار کرد: بخش اعظمی از بودجه شهرداری قرچک را دولت از محل ارزش افزوده تأمین کرده است.
وی گفت: تا چند سال پیش، حتی اگر یک لوله آب در روستا خراب می‌شد، برای تأمین اعتبار مورد نیاز می‌باید هزار راه طی کرد ولی امروز روستاهای شهرستان از بودجه مستقلی برخوردارند که با استفاده از آن، اقدامات عمرانی، رفاهی، فرهنگی اجتماعی و اقتصادی انجام می‌دهند.
خطیبی گفت: امروز پس از اجرای ده‌ها طرح عمرانی، دهیاران موظفند تا با هماهنگی بخشداری، به سمت ایجاد اشتغال برای روستانشینان حرکت کنند.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی دردوم اسفند ماه امسال گفت: بر اساس قانون، وزارت کشور مسئول برگزاری انتخابات است و تمامی دست‌اندرکاران موظفند تا امنیت، سلامت و بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنند.
خطیبی با اشاره به این که هر رأی مردم، تیری به چشم دشمنان نظام است اظهار کرد: برای مسئولان اجرایی، هیچ تفاوتی بین داوطلبان وجود ندارد و ملاک اجرای مراحل مختلف انتخابات، قانون است.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است./ایرنا

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

15 − 6 =

Top