خطر زلزله روستاهای ورامین را تهدید می کند

عباس علیخانیان اظهار داشت : شهرستان ورامین توانسته است در طرح سنددار کردن منازل روستایی در بین شهرستان‌های استان تهران، رتبه‌ی نخست را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ورامین تدبیر عباس علیخانیان رئیس بنیاد مسکن شهرستان ورامین روز پنجشنبه ۱۸ بهمن ۹۷ در پنجمین روز طرح نهضت اطلاع رسانی مسؤلان شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران دشت ورامین گفت:به‌سازی و مقاوم‌سازی منازل روستاییان مهمترین وظیفه بنیاد مسکن است.

علیخانیان با اشاره به فرسودگی بالای منازل روستایی شهرستان ورامین افزود : ۴٨ روستا بالای ٢٠ خانوار داریم که ١٣ هزر واحد مسکن روستایی وجود دارد که ٨٢ درصد از این واحدها فرسوده است.

وی افزود: خطر زلزله ٣٠روستای ورامین را به شدت تهدید می‌کند که بایست به این خطر رانش زمین را هم افزود که در حال حاضر یکی از این روستاها را تهدید می‌کند و یک روستا هم در معرض طوفان شن قراردارد.

رییس بنیاد مسکن شهرستان‌های ورامین و قرچک در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد : بسته‌های حمایتی دولت مانند وام ٢۵ و ۶ میلیونی به روستائیان برای مقاوم‌سازی منازل پرداخت می شود اما بانک ها برای ضمانت آن بسیار سخت‌گیری می‌کنند.

این مسؤل در پایان یادآور شد : تهیه و اجرای طرح هادی روستاها از دیگر وظایف مهم و اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که تا پیش از واریز وجوه مالیات بر عوارض ارزش افزوده به حساب دهیاری‌ها، به طور کامل توسط بنیاد مسکن اجرا می‌شد اما اکنون عملیات عمرانی آن توسط خود دهیاری‌ها انجام می‌شود و بیشتر نقش مشاوره‌ای و پاسخ به استعلام در این زمینه را توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

نوزده + هجده =

Top