حضور نماینده دیار ۱۵خرداد در بخشداری مرکزی ورامین

نماینده مردم دیار ۱۵خرداد در بخشداری مرکزی ورامین حضور یافت

 

?صبح امروز پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ حسین نوش‌آبادی نماینده مردم دیار ۱۵خرداد در محل بخشداری مرکزی ورامین حضور یافت و با بخشدار، کارکنان بخشداری، دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاهای تابعه دیدار کرد و ضمن گزارش عملکرد از سوی ایشان، اهم مطالبات و مشکلاتشان را شنید.

 

‍ ‍ توسعه همه‌جانبه و عمران در روستاها از سایر نقاط پیشی گرفته است

?سید سراج‌الدین تقوی‌ونکی بخشدار مرکزی ورامین در آغاز این دیدار گفت : در سال ۹۸ حدود مبلغ ۱۸ میلیارد تومان و ۶ماهه نخست سال ۹۹ بیش‌از نه میلیارد تومان در دهیاری‌های تابعه این بخش صرف امور عمرانی گشته است که این امر بیان‌گر سبقت توسعه و آبادانی روستاها از شهرها در سنوات اخیر است که موجب مباهات تمام خدمت‌گذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

? وی پس از گزارش عملکرد، ضمن اشاره به مشکلات فرادستی حوزه بخش مرکزی، مهمترین آن‌ها را عدم اختصاص حق‌آبه شرب و کشاورزی سد ماملو به روستاهای بخش مرکزی عنوان کرد و افزود: فرونشست زمین خطرناک‌ترین موردی است که منطقه ما را تهدید نموده که علت آن افزایش بی‌رویه آب کشاورزی از سفره‌های زیرزمینی در منطقه است و باعث کاهش کیفیت آب شرب و البته فرونشست بیش‌تر زمین شده است که با اختصاص حق‌آبه سد ماملو این مشکل تا حد زیادی مرتفع خواهد شد.

? وی اصلاحات ترافیکی و ساخت جاده‌‌های کمربندی شمالی و جنوبی را از دیگر مطالبات مردم این بخش بیان نمود و افزود: متاسفانه نبود دوربرگردان در کمربندی شمالی ورامین‌ -پیشوا مشکلات زیادی را برای مردم روستاهای جعفرآباد، قویینک زُهَری، عبدل‌‌آباد و… به‌وجود آورده که نبود روشنایی در این محور همچنین مشکلات تردد خودروهای روستاییان را مزید نموده‌است که البته با ساخت کمربندی شمالی از جاده کانال تیغاب به قرچک و همچنین ادامه و تکمیل کمربندی جنوبی و اتصال آنتنی از میدان ولیعصر ورامین به محور آبیک قزوین تسهیل بزرگی را در تردد روستاییان به وجود خواهد آورد.

? تقوی‌ونکی به افزایش نامتعارف و نامنصفانه تعرفه انشعاب آب روستایی پس از ادغام آبفای روستایی با شهری اشاره کرد و گفت : متاسفانه مبالغی در حال اخذ از روستاییان است که خلاف سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر توجه ویژه به روستاییان عزیز است که امیدواریم به سرعت به مبالغ سابق برگردد.

? بخشدار مرکزی در پایان لزوم ساخت دو بیمارستان یا درمانگاه و داروخانه در دو دهستان شمالی و جنوبی بخش مرکزی، تخصیص اعتبار ویژه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، پرداخت خسارت بیمه‌ای به کشاورزان، تعریض و ایمن‌سازی جاده تیغاب ورامین – پاکدشت، بهسازی و ایمن‌سازی جاده‌های روستایی، برگزاری کمیسون های زیربنایی در خود شهرستان، انتقال سریع‌تر زندان از حوزه بخش مرکزی و مساله امنیت شغلی دهیاران را از اهم مطالبات دیگر روستاییان مطرح کرد.

ورامین سرزمین پاکان و پشتوانه نظام است/نباید مدیر توانمند ورامین منزوی و مدیران غیربومی در دشت ورامین منصوب شوند

 

? حسین نوش‌آبادی در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های موثر و ملموس دهیاران و سایر مدیران روستایی گفت: البته بایست هم‌زمان با رسیدگی به ظواهر به امور زیرساختی و باطنی روستاها هم توجه ویژه‌ نمود و ما هم تمام تلاش خود را می‌کنیم که در کنار این عزیزان مشکلاتی که نیاز به پی‌گیری در مجلس و ارتباط با وزار و هیات دولت مانند اصلاح جاده‌ای و حمل‌ونقل جاده‌ای مانند مترو و… را دارد به ثمر رسانیم که متاسفانه به خاطر فرصت‌سوزی‌های سایق، دیگر باید مترو را فراموش کنیم و اکنون طرح جدید این است که همان واگن‌های مترو روی ریل قطار‌ شهری قرار گیرد و استفاده شود.

? نوش‌آبادی موضوع پساب جنوب تهران و اختصاص آن به مردم دشت ورامین را موضوع مهم دیگر بیان کرد و گفت به جد پی‌گیری بازستانی حق کشاورزان دشت ورامین از فاز هشتم تصفیه‌خانه پساب جنوب تهران هستیم.

? نماینده مردم دیار ۱۵خرداد انتصاب مدیران بومی را از اهم درخواست‌های مردم این دیار عنوان کرد و گفت اگر چه نمایندگان حق مداخله در امور اجرایی را ندارد اما حق نظارت بر مسولان اجرایی را دارند و البته به تاسی از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بومی‌سازی‌ مدیریت کشور گفت اولویت و رویکرد ما در منطقه هم انتصاب مدیران بومی است که دل در گرو پیشرفت این منطقه داشته باشند و البته ما مدیر بومی لایق بسیار داریم و به گفته حافظ : “سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد /وآنچه خود داشت زبیگانه تمنا می‌کرد “.

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

2 × چهار =

Top