جمع‌آوری بنرهای هیات‌ها توسط عوامل شهرداری ورامین خبرساز شد

در آستانه ماه محرم؛ جمع‌آوری بنرهای هیات‌ها توسط عوامل شهرداری ورامین خبرساز شد

➕اصل خبر این بود که معاون خدمات شهری شهرداری ورامین دو روز پیش از ایام عزاداری ماه محرم، در اطلاعیه ای از مسئولین هیئات مذهبی ، تکایا ، مساجد و حسینیه ها درخواست کرد در راستای مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان و شورای اسلامی شهر ورامین ، چنان‌چه قصد چاپ و یا نصب بنر دارند؛ ضمن خودداری از چاپ تصویر اشخاص ، در ابعاد ۳*۲ در محل مناسب، که مزاحمتی برای شهروندان نداشته باشد، اقدام نمایند.

? امشب هم در راستای همین خبر، که تاکید می‌شود دو روز قبل از آغاز ماه محرم اطلاع رسانی شده بود، بنرهای خارج از چارچوب این مصوبه، توسط عوامل شهرداری جمع‌آوری شد که به خاطر عدم اطلاع رسانی به موقع، بیش‌تر هیات ها با وجود صرف هزینه‌های هنگفت، نتوانستند بنرهای خود را نصب کنند که طی تماس‌هایی با #ورامین‌تدبیر خواستار انعکاس اعتراض شدید خود توسط رسانه‌های مردمی شدند.

? خبرنگار پایگاه خبری ورامین‌تدبیر در این خصوص از حجت‌الاسلام سیدکمیل موسوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین سوال کرد و او در پاسخ گفت :
“طبق مصوبه ی شورای فرهنگ عمومی بنرهای عکس دار و اندازه بیشتر از دو در سه نباید نصب می‌شده و ابلاغ هم شده و جمعا کمتر از پنج بنر جمع آوری شده و اصلا بحث پاره کردن در میان نبوده است”.
? وی در این خصوص قول پی‌گیری سریع و انعکاس آن به رسانه ورامین تدبیر نمود.

? اما مطلب اصلی این‌جاست که همه‌ساله با آغاز ماه محرم ضرورت ساماندهی امور هیات‌های مذهبی و سقاخانه‌ها و… به شدت حس می‌شود که می‌طلبد ادارت و سازمان‌های متولی این امر مطالب لازم را بررسی و با هماهنگی کافی با مسولان یا نمایندگان هیات‌ها، در جلسات متعدد موارد مهم را مصوب و زودتر ابلاغ نمایند نه دو روز پیش از محرم که طبیعتا در راستای اطلاع رسانی به هنگام، چند هفته قبل از آغاز محرم بنرها تهیه و چاپ و آماده برای نصب شده‌اند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

4 + هجده =

Top