جلسه ستاد کرونا ورامین برگزار شد

حسین کاغذلو روز سه‌شنبه در جلسه ستاد کرونا که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد

به گزارش ورامین تدبیر ،حسین کاغذلو در این نشست اظهار کرد: موفقیت در اجرای این طرح که با هدف شناسایی، پیگیری و حمایت از بیماران کرونایی و خانواده‌های آنان صورت گرفته، به همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌ها و بسیج کلیه امکانات نیاز دارد، از این رو تلاش می‌شود تا در جلسات روزانه ستاد کرونا، وضعیت اجرای این طرح در مناطق مختلف شهرستان بررسی و با رفع مشکلات و موانع، زمینه تحقق اهداف آن فراهم شود.

فرماندار ورامین گفت: طی هفته گدشته با همراهی بهورزان شبکه بهداشت، ۲ هزار و ۱۳۸ نفر از اعضای خانواده‌های سالم در زمینه مقابله با ویروس کرونا آموزش دیدند.
وی همچنین از آموزش ۱۸۳ خانواده ورامینی که یک یا چند نفر از اعضای آنان به ویروس کرونا مبتلا شدند خبر داد.
وی افزود: در هفته گذشته، بازرسی‌های متعددی از واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی صورت گرفته که طی آن ۱۳۳ مورد متخلف که به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل‌ نمی‌کردند شناسایی و ۲ واحد نیز به دلیل عدم توجه به تذکرات، پلمب شدند.
وی همچنین از ضدعفونی کردن ۲۱۵ مکان توسط عوامل اجرای طرح شهید سلیمانی در مناطق مختلف ورامین خبر داد.
کاغذلو گفت: در اجرای طرح قرنطینه معکوس افراد بالای ۶۵ سال، ۱۸ هزار و ۹۵۶ مورد شناسایی و تذکرات لازم مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ماندن در خانه به آنان ارائه شده است.
وی با تقدیر از تلاش و همراهی اصناف و مشاغل مختلف شهرستان در اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی از پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف طی هفته گذشته خبر داد.
۲۷۰ بسیجی در اجرای طرح شهید سلیمانی مشارکت دارند
فرمانده سپاه شهرستان ورامین نیز در این جلسه از مشارکت ۲۷۰ بسیجی برای اجرای طرح مقابله با کرونا شهید سلیمانی خبر داد.
سرگرد پاسدار سعید تاچیک افزود: در اجرای این طرح ۱۷۹ پایگاه بسیج فعال در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان ورامین مشارکت داشته و طی آن، تمامی بسیجیان شهرستان تلاش می‌کنند تا از شیوع این بیماری پیشگیری و در امر شناسایی و حمایت از بیماران مبتلا به کرونا و خانواده‌های آن پیشگام باشند.
وی گفت: شهرستان ورامین در اجرای طرح شهید سلیمانی به ۸ بلوک تقسیم شده و ۲۷۰ بسیجی آموزش دیده با همراهی سرتیم‌های شبکه بهداشت، مراحل مختلف این طرح را عملیاتی می‌کنند.
وی افزود: در حوزه حمایت از خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا، هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی تهیه شده و به مرور توزیع می‌شود.
تاجیک گفت: تا پایان آذرماه، ۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی دیگر نیز تهیه و بین نیازمندان، آسیب دیدگان از کرونا و خانواده‌های مبتلا به کرونا توزیع می‌شود.
وی گفت: ۱۳۰ هزار عدد ماسک نیز در حال حاضر تهیه شده و بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

دو × پنج =

Top