جلسه بررسی اصلاح قیمت نان جنوب‌شرق تهران برگزار شد

در پی اعلام افزایش قیمت نان در  استان تهران از سوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، جلسه بررسی اصلاح قیمت نان در جنوب‌شرق تهران به میزبانی فرمانداری پاکدشت برگزار شد.

به گزارش ورامین تدبیر و به نقل از ایرنا، در این جلسه که روز یکشنبه و با حضور فرمانداران، رؤسای ادارات صمت و مسوولان اتحادیه نانوایان شهرستان‌های پاکدشت، ورامین، قرچک و پیشوا در محل فرمانداری پاکدشت برگزار شد، مسائل مربوط به اصلاح قیمت نان مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار پاکدشت در حاشیه این جلسه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به همجواری چهار شهرستان جنوب‌شرق استان تهران و در هم تنیدگی بافت فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی این منطقه از استان، این جلسه به منظور ایجاد وحدت رویه در اصلاح قیمت نان برگزار شد تا تغییرات در قیمت نان به صورت یکسان در سطح این چهار شهرستان اعمال شود.

مهدی یوسفی جمارانی افزود: در بررسی وضعیت اصلاح قیمت نان باید تمامی مسائل از جمله وضعیت اقتصادی مردم، دغدغه‌های نانوایان و وضعیت توزیع آرد در سطح شهرستان‌های مورد ارزیابی قرار گیرد تا هر گونه اصلاح در نرخ نان، به نتیجه مورد قبول همه افراد از مردم، نانوایان و مسوولان منجر شود.

وی تأکید کرد: اصلاح قیمت نان باید به نحوی باشد که منافع اقشار مختلف جامعه و نانوایان به صورت منصفانه تامین شود.

وی تصریح کرد: در کنار اصلاح قیمت نان، باید به کیفیت و کمیت آن نیز توجه شود تا مردم بهترین و با کیفیت‌ترین نان را استفاده کنند.

فرماندار پاکدشت تأکید کرد: بازرسان موظفند تا به طور مستمر، وضعیت نانوایی‌ها را بررسی کرده و با هر گونه تخلف، برخورد قانونی نمایند.
بیش از یک میلیون نفر در چهار شهرستان پاکدشت، ورامین، قرچک و پیشوا زندگی می‌کنند.
در این چهار شهرستان بیش از هزار واحد خبازی یارانه‌ای و آزادپز مشغول به فعالیت می‌باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: در دومین جلسه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان نرخ مصوب انواع نان با گندم یارانه‌ای تعیین و نان در استان گران شد.

حشمت الله عسگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت انواع آرد یارانه‌ای نوع یک با گندم ۶۶۵ تومان در نظر گرفته شد.

وی افزود: قیمت نان بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرم هزار و ۸۰۰ تومان، تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرم ۹۰۰ تومان، تافتون گردان (ماشینی جدید)‌ با وزن چانه ۲۲۰ گرم ۷۰۰ تومان، لواش و تافتون گردان (ماشینی) با وزن چانه ۱۶۰ گرم ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شد.

به گفته عسگری همچنین قیمت نان تافتون خراسانی با وزن چانه ۳۰۰ گرم هزار تومان، لواش اتوماتیک هر کیلوگرم پنج هزار تومان تعیین شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: همچنین قیمت انواع نان یارانه‌ای نوع ۲ با گندم ۹۰۰ تومانی در نظر گرفته می شود.

عسگری افزود: قیمت انواع نان یارانه ای نوع ٢، بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرم، ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرم هزار و ۲۰۰ تومان ، تافتون گردان (ماشینی جدید)‌ با وزن چانه ۲۲۰ گرم هزار تومان تعیین شده است.

وی ادامه داد: همچنین نان لواش و تافتون گردان (ماشینی) با وزن چانه ۱۶۰ گرم ۶۵۰ تومان، سنگک با وزن چانه ۶۵۰ گرم سه هزار تومان، تافتون خراسانی با وزن چانه ۲۰۰ گرم  هزار و ۵۰۰ تومان، لواش اتوماتیک هر کیلوگرم شش هزار تومان در نظر گرفته شد.

عسگری گفت: با هر گونه تخلف اعم از کم فروشی و گرانفروشی نان در استان برخورد می شود.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

سیزده + شش =

Top