تیمم و تدفین اموات کرونایی ، هیچ گونه خطری برای سلامتی افراد ندارد.

 

 

 

 

 

حسین کاغذلو فرماندار ورامین در جمع معتمدین خیرآباد ورامین :
پیکر اموات مبتلا به ویروس کرونا در نهایت احترام بر اساس موازین اسلامی و رعایت پرتکل های وزارت بهداشت تیمم، کفن و به خاک سپرده می‌شود.

برخی از روحانیون جهادی با ایثار و از خودگذشتگی، در حالی که مجبورند به دور از خانواده در قرنطینه به سر ببرند، پیکر اموات را با احترام و بر اساس دستور مراجع عظام تقلید تیمم کرده، کفن می‌کنند بر اساس آداب اسلامی به خاک می سپارند.
تمامی افرادی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند برادران و خواهران خود ماهستند، اگر شأن و جایگاه آنان رعایت شود در اصل احترام به تک تک مردم شهرستان ورامین است.
کسی که جان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست می‌دهد، کمترین خطر را با خود به همراه دارد به این منظور در محل امامزاده طاهر مطهر خیرآباد یک غسالخانه ویژه مردان و زنان احداث می‌شود تا تمامی مراحل با احترام و با توجه به آداب اسلامی انجام شود.
تأکید می شود که بر اساس نظر کارشناسان شبکه بهداشت و درمان، تیمم و تدفین اموات، هیچ گونه خطری برای سلامتی افراد ندارد.
امام جمعه خیرآباد شخصا چندین نفر از اموات ناشی از کرونا را تیمم کرده و به خاک سپرده‌اند و ایشان به خوبی می‎توانند شهادت دهند که این اموات خطری برای افراد ندارد و اگر هم خطری وجود داشته باشد، متوجه افرادی که است که نسبت به دفن شرعی آنان اقدام می‌‎کنند.
امروز بیش از همه، این افراد زنده هستند که باید با رعایت مسائل بهداشتی، از انتشار ویروس این بیماری جلوگیری کنند و الا اموات پس از دفن هیچ گونه خطری را متوجه سلامتی جامعه نمی کنند
لازم به ذکر است برخی از ساکنین خیرآباد از احداث غسالخانه ویژه اموات کرونایی نگرانی هایی داشتند که با حضور امام جمعه خیرآباد، معتمدین و بزرگان از جمله خانی عضو شورای اسلامی شهر ورامین و گفتگو با فرماندار شهرستان، این نگرانی ها برطرف شد و مقرر گردید که این مرکز در امامزاده طاهر و مطهر احداث شود.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

4 + نوزده =

Top