توزیع واکسن آنفلوآنزا از هفته آینده در داروخانه‌ها توزیع واکسن آنفلوآنزا از هفته آینده در داروخانه‌ها

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن گفت:​ از هفته آینده توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها آغاز می‌شود و ما طرح ویژه‌ای برای واکسیناسیون خانم‌های باردار داریم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر سیدمحسن زهرایی در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا باید استفاده از واکسن آنفلوآنزا به ویژه برای گروه‌های پرخطر و زنان باردار در اولویت قرار گیرد و به همین منظور واردات این واکسن در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی گفت:​ از هفته آینده تلاش می‌کنیم این واکسن در داروخانه‌ها نیز توزیع شود و بر اساس طرح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار است در زمینه استفاده این واکسن برای خانم‌های باردار توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن همچنین با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه واکسیناسیون افزود: در ۲۶ سال گذشته ما پوشش ۹۹ درصدی واکسیناسیون را در کشور داشته ایم و با توجه به اینکه برخی کشور‌های اطراف ما همچنان درگیر بیماری‌هایی همچون فلج اطفال و سرخک هستند قطعاً ما باید در زمینه واکسیناسیون این بیماری‌ها بیش از این‌ها توجه داشته باشیم.

دکتر زهرایی گفت: در ایام شیوع کرونا مراجعه والدین برای واکسیناسیون فرزندانشان به مراکز بهداشت افت ۱۶ درصدی در ماه‌های اسفند و فروردین پیدا کرده بود که با پیگیری مراکز بهداشت شهر و روستا و حتی تماس با والدین، این پوشش به ۹۵ درصد رسید که امیدواریم این رقم بالاتر رود.

وی افزود: خانواده‌ها مطمئن باشند که همه مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت در شهر و روستا کاملا ضدعفونی می‌شود و شاهد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مراکز هستیم و والدین هیچ نگرانی از بابت بیماری کرونا نداشته باشند و به ویژه کنترل کنند که فرزندان زیر دو سالشان واکسیناسیون کامل را انجام داده باشند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

سیزده + یازده =

Top