تأکید مسئولان جنوب شرق تهران بر راه‌اندازی شبکه استانی سیما

مسئولان شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران بر لزوم راه‌اندازی شبکه استانی سیما به منظور انعکاس فعالیت‌ها و بیان مشکلات مختص این شهرستان‌ها تأکید کردند.

به گزارش ورامین تدبیر به نقل از ایرنا، مسئولان شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران اظهار می‌دارند که نبود شبکه ویژه استان تهران باعث شده تا بسیاری از فعالیت‌های صورت گرفته در این مناطق به درستی اطلاع رسانی نشده و فعالیت خبرگزاری های و رسانه‌های محلی به تنهایی نمی‌تواند خلاء شبکه استانی را پر کند.
سال ۱۳۸۹ بود که نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار وقت و امام جمعه شهرستان ورامین در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور دولت دهم، خواستار راه اندازی مرکز صدا و سیمای استان تهران شده بودند.

در جریان سفر رییس جمهور دولت دهم به شهرستان ورامین، تشکیل صدا و سیمای شهرستان های استان تهران با مرکزیت ورامین مطرح شد وراه‌اندازی این مرکز، به تصویب دولت رسید، مصوبه‌ای که تا کنون نهایی نشده و خلاء آن در اطلاع رسانی استان تهران به چشم می‌خورد.
راه اندازی شبکه استانی تهران در تاریخ چهارم مهرماه سال ۱۳۷۲ به شماره ۱۴۸۵۹۵/۴۵۳۶۶ به تصویب هیأت وزیران رسیده است.

آذرماه سال ۹۳، بار دیگر نماینده، فرماندار و امام جمعه شهرستان ورامین در نامه‌ای خطاب به محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما، خواستار پیگیری مصوبه دولت در راه اندازی شبکه استانی تهران شدند.

مردم استان تهران حق دارند که از شبکه‌ای مستقل برخوردار شوند
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: راه اندازی صدا وسیمای شهرستان های استان تهران، حق مردم این استان است تا بیش از۵ میلیون نفر ساکن این مناطق، از رسانه‌ای مستقل برخوردار شوند.
حجت الاسلام سید محسن محمودی افزود: راه‌اندازی صدا و سیمای شهرستان‌های استان تهران به تصویب دو دولت رسیده ولی تا کنون اراده‌ای برای راه‌اندازی آن وجود نداشته است.
وی اظهار داشت: مسئولان شهرستان ورامین بارها با مسئولان وقت و صدا و سیما و مدیران دولت گذشته و کنونی مکاتباتی انجام داده‌اند ولی تا کنون خواست جمعیت میلیونی شهرستان‌های استان تهران محقق نشده است.
امام جمعه موقت ورامین افزود: با وجود آن که شهرستان‌های استان تهران از جمعیت میلیونی برخوردار بوده و فعالیت‌های بسیاری در آن‌ها انجام می‌شود ولی صدا و سیما به شهرستان‌های استان توجهی نمی کند.

استقلال دفتر صدا و سیما در شهرستان‌ها ضروری است
فرماندار شهرستان قرچک نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: راه اندازی بخش خبری مجزا برای شهرستان‌های استان تهران جدا از خبر شهر تهران ضرورتی است که با راه اندازی شبکه ویژه استانی محقق می‌شود.
بهمن خطیبی گفت: انعکاس روزانه یک خبر مهم از هر شهرستان به صورت گزارش تصویری یا زیرنویس بر اساس اولویت، معرفی ظرفیت‌های شهرستان‌های استان تهران در قالب مستند، انعکاس ویژه رویدادهای فرهنگی شهرستان‌ها از جمله هفته های فرهنگی و معرفی مفاخر علمی، فرهنگی و اجتماعی در سایه راه اندازی شبکه مستقل استانی محقق می‌شود.
وی افزود: با راه اندازی شبکه مستقل استانی، زمینه لازم برای جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی، صنعتی و توریستی میسر می‌شود.

صدا و سیما خدمات دولت را به درستی منعکس کند
فرماندار شهرستان پاکدشت با تأکید بر لزوم انعکاس خدمات دولت در رسانه ملی، خواستار راه‌اندازی شبکه مستقل برای استان تهران شد.
هادی تمهیدی افزود: اغلب شهرستان های استان تهران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی تاسیس شده اند و امروز در چهل سالگی انقلاب رسانه ملی باید بستر ساز انعکاس اقدامات نظام در این چهل سال باشد.
وی گفت : اقدامات دولت در استان تهران به ویژه در روستاها کم نظیر بوده و باعث بازگشت روستانشینان به مناطق روستایی شده است، لذا لازم است تا اقدامات به درستی منعکس شود.
فرماندار پاکدشت تصریح کرد: هر چند که بیان نقاط ضعف در رسانه ملی لازمه رفع مشکلات است ولی در مقابل، خدمات دولت نیز باید به درستی اطلاع رسانی شود که با توجه به ارائه خدمات گسترده دولت تدبیر و امید در سطح شهرها و روستاها، تاسیس شبکه مختص استان تهران امری ضروری به نظر می‌رسد.

اطلاع رسانی صدا و سیما قابل تقدیراست ولی کافی نیست

فرماندار شهرستان ورامین گفت : هر چند که صدا و سیما تلاش دارد تا فعالیت‌های صورت گرفته در شهرستان‌های استان تهران را در شبکه پنج منعکس نمایند ولی لازم است تا این امر با راه اندازی شبکه ای مختص استان تهران گسترش یابد.
حسین کاغذلو اظهار داشت: صدا و سیما تلاش دارد تا با همراهی مسئولان، فعالیت‌های صورت گرفته در مناطق مختلف استان تهران را منعکس کند ولی با توجه به این که شبکه فعلی، جنبه سراسری به خود گرفته، لازم است تا شبکه‌ای مستقل، تنها به استان تهران اختصاص پیدا کند.
وی تأکید کرد: قطعا با راه‌اندازی شبکه ویژه استان تهران، خدماتی که به مردم ارائه شده انعکاس بهتری داشته و زمینه برای خدمت رسانی به مردم فراهم می‌شود.

همچنین مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز با اشاره به اینکه استان تهران شبکه استانی ندارد، اظهار داشت: به نظر می رسد استان تهران تنها استان در کشور است که شبکه استانی مختص به خود نداشته و اخبار و اطلاعات این استان به ویژه شهرستان ها، در صورت ضرورت توسط شبکه پنج پوشش داده می شود.
وی با بیان اینکه داشتن یک شبکه استانی نیاز مبرم تهران است، گفت: ایجاد یک شبکه مختص به استان تهران می تواند بسیاری از مطالبات و مشکلات را اطلاع رسانی و با حضور مسئولان شهرستان ها، مورد بررسی قرار دهد که قطعا پیگیری لازم جهت تحقق این مهم از سوی مسئولان استان صورت گرفته است.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

15 − هفت =

Top