بیش از هزارنفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی ورامین بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

بیش از هزارنفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی ورامین بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

به گزارش ورامین تدبیر رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان ورامین روز یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷ در سومین روز از طرح “نهضت اطلاع رسانی مسؤلان شهرستان ورامین” در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: ۲ هزار و ۲۹ تبعه افغانستان، عراق و پاکستان در شهرستان ورامین بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.

علی محیط افزود: شهرستان ورامین به لحاظ بافت جمعیتی و فعالیت های اقتصادی ، یکی از شهرستان های پیشرو در امر بیمه تأمین اجتماعی است به طوری که ۴۱ هزار نفر از جمعیت ۳۰۰ هزار نفری شهرستان بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.
وی افزود: از مجموع ۴۱ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی ۱۱ هزار نفر مستمری بگیر شامل بازنشستگان، افراد بیکار و یا از کارافتاده می باشند.
محیط گفت: یکی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی، ارائه بیمه بیکاری به افراد بیمه شده ای است که به دلایل مختلف از کار منفک شده اند که در حال حاضر یک هزار و ۱۷۱ نفر بیمه بیکاری دریافت می کنند.
وی افزود: کمیت و کیفیت بیمه بیکاری، متناسب با سنوات و سابقه کار افراد بیمه شده متفاوت است.
رئیس اداره تامین اجتماعی ورامین گفت: سال گذشته ۹۷۱ نفر در شهرستان ورامین بیمه بیکاری دریافت می کردند که به دلیل تعطیلی مقطعی کارخانه وارنا و کارخانه قند، تعداد این افراد امسال افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی بسیاری از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و در بستر اینترنت به کارفرمایان و افراد بیمه شده ارائه می کند و ۸۰ درصد از مراجعین با کارگزاری های بیمه می توانند به صورت غیر حضوری و به صورت الکترونیک از خدمات سازمان برخوردار شده و نیازهای خود را پیگیری کنند.
وی تصریح کرد: بیمه شدگان و کارفرمایان تأمین اجتماعی می توانند درخواست های غیرحضوری خود را از طریق آدرس erequest.tamin.ir و سامانه نوبت دهی آنلاین از طریق وب سایت reserve.tamin. ir و نیز کد دستوری #۱۴۲* تلفن های همراه با اپراتور همراه اول ارائه دهند و از خدمات این سازمان برخوردار شوند.
رئیس اداره تأمین اجتماعی ورامین گفت: به منظور رفع مشکل مراجعین به کارگزاری های بیمه ، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ، کارگزاری بیمه در شهرستان پیشوا راه اندازی می شود تا از مراجعه این افراد به دفاتر شهرستان ورامین جلوگیری شود.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

هشت + بیست =

Top