بیانیه مشترک رئیس سازمان انرژی اتمی و مدیرکل آژانس

­رئیس سازمان انرژی اتمی و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانیه مشترک صادر کردند.

به گزارش ورامین تدبیر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی صبح دیروز با رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان دیدار کرد.

گفتگو درباره اجرای همزمانِ قانون اقدام راهبُردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران و فعالیتهای پادمانی آژانس، محور گفتگوهای گروسی و صالحی است.متن بیانیه به شرح زیراست:
سازمان انرژی اتمی ایران (سازمان) و آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس) روح همکاری و اعتماد متقابل تقویت شده که به بیانیه مشترک ٢۶ اوت ٢٠٢٠ در تهران منجر شد و اهمیت تداوم آن همکاری و اعتماد را مورد یادآوری و تایید مجدد قرار دادند.
سازمان، آژانس را مطلع نمود که به منظور پایبندی به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی (قانون) تحت عنوان “اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران” (قانون)، ایران اجرای اقدامات داوطلبانه، آنگونه که در برجام آمده اند، را از ٢٣ فوریه ٢٠٢١ متوقف خواهد کرد.
با در نظر گرفتن موارد فوق و به منظور تداوم فعالیت های راستی آزمایی و نظارت آژانس، سازمان و آژانس نسبت به موارد زیر توافق کردند:
۱- ایران به اجرای کامل و بدون محدودیت موافقت نامه جامع پادمان خود با آژانس، همانند قبل، ادامه خواهد داد.
۲- یک تفاهم فنی دوجانبه موقت، سازگار با قانون، که به موجب آن آژانس به فعالیت های ضروری راستی آزمایی و نظارت خود (طبق فهرست فنی پیوست) برای مدت تا سه ماه ادامه خواهد داد.
۳- مرور منظم این تفاهم فنی با هدف اطمینان از حصول به اهداف آن.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

شانزده − 2 =

Top