اولین جلسه ستاد انتخابات شهرستان ورامین برگزار شد

اولین جلسه ستاد انتخابات شهرستان ورامین برگزار شد
اولین جلسه ستاد انتخابات شهرستان ورامین به‌ منظور برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری باشکوه و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور دکتر یوسفی فرماندار و رئیس هیئت اجرایی برگزار شد.
به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان ورامین ، اولین جلسه ستاد انتخابات شهرستان ورامین به‌منظور برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری باشکوه و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور یوسفی فرماندار و رئیس هیئت اجرایی ، عباسعلی سعیدیان رئیس ستاد انتخابات و مسئولان کمیته ها در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.
فرماندار ورامین گفت : مسئولیت برگزاری انتخابات، مسئولیتی بسیار مهم و حائز اهمیت است و اعضای ستاد برگزاری انتخابات هم از نظر شرعی و هم از نظر قانونی می‌بایست به دقت به وظیفه خود عمل نمایند.
محمدرضا یوسفی قانون را فصل الخطاب برای تمامی فعالیت‌ها در انتخابات عنوان کرد و با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حق‌الناس بودن رأی مردم افزود: همگی دقت کنیم تا فارغ از جناح گیری‌های سیاسی نسبت به اجرای دقیق دستورالعمل‌های قانونی و انتخاباتی عمل کنیم و مهمترین وظیفه صیانت از آرای مردم می باشد .وی گفت : ستاد انتخابات شهرستان موظف هست همه ماموریت ها و وظایف خود را اعم از اجرایی ،پشتیبانی، امور حقوقی، فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی و نظارت برتخلفات و دیگر کمیته ها را با محوریت قانون در کل فرایند انتخابات به نحو مطلوب انجام دهند و تلاش همه دست اندرکاران امر انتخابات باید برنامه ریزی برای برگزاری یک انتخابات سالم، پرشور و همراه با قانون مداری باشد.
فرماندارگفت :اعضای ستاد انتخابات شهرستان نباید در هیچ ستاد انتخاباتی فعالیت کرده و یا از آن حمایت کنند و هیچ یک از مسئولان کمیته های ستاد انتخابات اجازه حضور در جلسات و برنامه های تبلیغاتی کاندیداها را ندارند در غیر اینصورت با فرد خاطی برخورد نموده و وی را از سمت خود عزل می نماییم .
وی با بیان این مطلب که تبلیغات زودهنگام خلاف مقررات و قوانین است، اظهار داشت: اگر در جایی ببینیم که تبلیغات زودهنگام و غیرانجام می‌گیرد، حتما جزو موارد تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود  و کمیته امحاء در صورت مشاهده هر گونه تخلف در سریعترین زمان ممکن باید با آن برخورد نماید.
یوسفی بیان داشت :قوانین و مقررات جاری انتخابات باید چاپ شود و جهت آگاهی دراختیار نامزدها و کاندیداهای انتخابات قرار گیرد و در این خصوص اطلاع رسانی مناسبی در فضاهای رسانه ای صورت پذیرد .
در این جلسه اعضای کمیته ها به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود در راستای برگزاری یک انتخابات باشکوه و قانونمند پرداختند.
گفتنی است انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی چهار استان کشور، ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار می‌شود.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

3 × پنج =

Top