اهم اقدامات و عملکرد بازرسی و نظارت اداره صمت شهرستان ورامین در سال گذشته

 

حسن میرزایی رئیس اداره صنعت ، معدن وتجارت شهرستان ورامین گزارشی از اقدامات صورت گرفته حوزه بازرسی و نظارت در سال ۱۳۹۹ اعلام نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره صنعت ، معدن وتجارت :حسن میرزایی گفت : در سال گذشته بازرسان این اداره و اتاق اصناف تعداد ۱۹۹۰۰ مورد از واحدهای صنفی تولیدی ، توزیعی و خدماتی را مورد بازرسی و نظارت قرار گرفتند .
وی در ادامه افزود : از این تعداد بازرسی ها تعداد ۱۲۱۰ پرونده و با ۱۶۴۳ تخلف و ارزش ریالی مجموعا ۲۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون و ۵۱۸ هزار ریال تشکیل که متصدیان جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی گردیدند .
میرزایی با توجه به دریافت شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری اظهار داشت : در سال گذشته مجموعا تعداد ۷۸۸ مورد شکایات مردمی دریافت گردیده که از این تعداد ۱۱۶ مورد شکایات کتبی ، ۶۲۰ مورد تلفنی و ۵۴ مورد آن حضوری بوده که پس از دریافت این شکایتها بلافاصله توسط بازرسین اداره مورد رسیدگی قرار گرفته اند .
وی تصریح کرد : تعداد ۳۵۴۶ واحد صنفی نانوایی نیز در طول ایام سال مورد بازرسی قرار گرفته که از این تعداد ۲۰۲ پرونده با ارزش ریالی مجموعا ۱ میلیارد و ۲۶۳ میلیون و ۷۳۶ هزار ریال تشکیل که جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است .
در پایان رئیس اداره صمت شهرستان ورامین اشاره ای به اقدامات انجام شده توسط واحد بازرسی و نظارت در سال گذشته پرداخت :
اجرای طرح های نظارتی ویژه نمایندگی های خدمات پس از فروش لوازم خانگی ، بازرسی از انبارها و واحدهای تولیدی ، عمده فروشی جهت جلوگیری از دپوی کالای قاچاق ، بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی فروش لوازم آرایشی وبهداشتی ، داروخانه ها ، عطاری ها و داروهای گیاهی در جهت جلوگیری از عرضه کالاهای غیر بهداشتی و قاچاق ، بازرسی از جایگاه های سوخت رسانی ( بنزین ، نفت گاز و CNG ) جهت نظارت بر قیمت فروش و جلوگیری از قاچاق سوخت و عرضه مکمل های بنزین ، بررسی وضعیت توزیع ، قیمت و کیفیت انواع تایر خودرو سبک و سنگین ، برگزاری گشت های نظارتی مشترک باتعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ، اتحادیه های صنفی ، پلیس آگاهی ، شبکه بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی و پلیس امنیت . بازرسی و نظارت بر بازار روانکارها ( انواع روغن موتور خودرو و صنعتی ) در خصوص کیفیت و قیمت فروش ، بازرسی از واحدهای عرضه اقلام پروتئینی ( گوشت مرغ و گوشت قرمز گرم ، ماهی و … ) بازرسی و نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی ، مراکز و واحدهای ثابت و موقت اقامتی و پذیرایی ( هتل ، رستوران ، مهمانپذیر و … ) . بازرسی و نظارت بر بازار میوه و مرکبات در مبادی توزیع خرده فروشی و میدان میوه و تره بار ، نظارت هدفمند و بهنگام در تنظیم بازار ، به ویژه اقلام پر مصرف مانند (برنج ، گوشت ، قند و شکر ، تخم مرغ ، روغن و… ) نظارت و بازرسی بر توزیع اقلام و کالاهای تنظیم بازار

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

5 × دو =

Top