انتقاد امام جمعه موقت ورامین از نبود امکانات فرهنگی و مذهبی در حاشیه شهرک‌های ورامین

 

امام جمعه موقت ورامین گفت: زیبنده و درست نیست که هزاران نفر در حاشیه شهر ورامین از حداقل امکانات مذهبی و فرهنگی محروم باشند.

به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورامین اظهار کرد: در حوزه فرهنگی قدم‌های که برمی‌داریم باید جامع باشد ضمن اینکه به آن اهداف عمرانی خودمان توجه می‌کنیم باید آن اهداف فرهنگی را نیز مورد دقت و اهمیت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مسجد جامع یک اثر تاریخی بوده و نه تنها برای ورامین بلکه جزو افتخارات ایران است، ادامه داد: شهرداری اطراف مسجد جامع را بازسازی کرد و انصافاً کار زیبایی و فضای خوبی شکل گرفته است و این کار پسندیده جای تقدیر هم دارد که مسجد به میدانی تبدیل شد یعنی الزاماً خیلی‌ها باید دور این مسجد را طواف کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اضافه کرد: آنچه مهم است ضمن اینکه این کار را انجام می‌دهیم که بسیار خوب و قابل توجه هم است از نظر فرهنگی هم این کار را مدیریت کنیم.

حجت الاسلام محمودی بیان کرد: پارک و فضای سبز مدیریت می‌خواهد و همانطور که مشاهده شده است بعضی‌ها در این پارک حضور پیدا می‌کنند و احیاناً آنچه نه در شأن مسجد جامع و مرکز شهر ورامین است دیده می‌شود چون بالاخره مسجد جامع مکانی معنوی بوده و قلیان کشیدن و برخی رفتارهای دور از انتظار را داشتن در کنار یک اثر معنوی و مذهبی اصلا سازگار نیست.

وی یادآور شد: همانطور که در جلسه ستاد احیاء عنوان کردیم از شهرداری و مسؤولان ذی‌ربط می‌خواهیم حتماً در حفظ سلامت این امکان تاریخی دقت کنند و برنامه‌ریزی داشته باشند که به هیچ وجه این وضع موجود رها شده قابل قبول نیست.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به نیاز مسجد جامع ورا مین به نورپردازی گفت: مسجد جامع و برج علاء الدین که دو آثار تاریخی ارزشمند ورامین بوده و با توجه به طرح ترافیک جدید ورامین یک نمای خوب و جدیدی پیدا کرده، نیازمند نورپردازی است که جذابیت و زیبایی خودش را نشان بدهد.

حجت الاسلام محمودی عنوان کرد: البته این کار در دستور کار بوده و مسؤولان هم وعده داده‌اند که انجام شود ولی تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده‌است و امیدوارم که این نور پردازی انجام شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد : همچنین بعضی از حواشی شهرک‌های شهر ورامین از جمله مجتمع شقایق نیازمند توجه فرهنگی توسط مجموعه شهری و سایر مجموعه‌ها است.

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: در مجتمع شقایق هزاران نفر در آن سکونت دارند مسجد، مدرسه، خانه بهداشت و پایگاه بسیج وجود ندارد و این مطلب و مطالبه مردم را در کجا می‌شود بیان کرد که باور کردنی نیست.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد :چه کسی اجازه داده است چنین مجتمعی ساخته شود و واقعا آن‌هایی که این مجتمع را ساختند امروز باید بیایند و در برابر قانون پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: چطور ممکن است در یک مجتمع چند هزار نفری یک مسجد و یا مرکز فرهنگی وجود نداشته باشد و امروز ساکنان دغدغه‌های فرهنگی و مذهبی داشته باشند.

امام جمعه موقت ورامین در پایان ابراز داشت: از مسؤولان محترم شهری و نهادهای فرهنگی استدعا دارم واقعاً بنشینیم و برای این مشکلات شهرک فکری کنیم چون زیبنده و درست نیست که هزاران نفر در حاشیه شهر ما از حداقل امکانات مذهبی و فرهنگی محروم باشند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

یک + 20 =

Top