افزایش ۲۱ درصدی دستگیری سارقان در شرق استان تهران/ حفظ امنیت و آرامش مردم اساس کار پلیس

 

فرمانده انتظامی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه از دستگیری ۳۳۰۰ سارق و افزایش ۲۱ درصدی در این حوزه از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر ، سردار “دلاور القاصی مهر ” در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر اسلام با اشاره به نقش تعیین کننده اصحاب رسانه و قلم در ایجاد و گسترش امنیت در جامعه تصریح کرد: نقش شما خبرنگاران در کنار مردم عزیز بسیار مهم و تاثیر گذار است و فرآیند تولید امنیت و پیشگیری اجتماعی از وقوع جرایم نیاز به همراهی رسانه دارد.
وی افزود:پلیس مباشر مردم است و بدون مشارکت مردم مولفه های استقرار امنیت در کنار یکدیگر قرار نخواهند گرفت از این رو رسانه نقش بی بدیل را ایفا می کند و پلی ارتباطی و زبان گویای پلیس در مواجهه با آحاد جامعه است.
وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه با ورود به لایه های جمعیتی باعث سهولت در فرهنگسازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شوند و این خود عزم جدی در بعد همکاری های دوجانبه را ایجاد می کند افزود: نقد ، نظارت و اطلاع رسانی ۳ بعد اصلی برای فعالیت خبرنگاران بوده که توانسته منجر به کاهش جرائم و فرهنگسازی مناسب شود.
سردار القاصی مهر با اشاره به اینکه سازمان انتظامی تنها سازمانی است که باب شهادت در آن همیشه باز است افزود: از ابتدای سال تقدیم ۳۸ شهید از کادر انتظامی نشان از پیشگام بودن همکاران در راه خدمت به مردم و جامعه را دارد.
عالی ترین مقام انتظامی استان در بخش دیگر با اشاره به دستاوردهای پلیس در چهار ماه گذشته با کسب رضایتمندی حداکثری مردم از عملکرد پلیس استان در نظر سنجی های به عمل آمده را نشان از اقتدار پلیس توام با مهربانی در ارتباط با جامعه عنوان کرد.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در حوزه مواد مخدر ۱۰۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۲۵۲۴ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد افیونی که شاهد افزایش ۳۲ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر هستیم.
وی داشت: با اجرای طرح های عملیاتی توفیقات بسیار خوبی در کاهش جرائم داشتیم و در حوزه سرقت برای مقابله با سرقت های خودرو با راه اندازی خودرو گشت پلاک خوان و تلاش شبانه روزی همکارانم با دشتگیری ۳۳۰۰ سارق شاهد افزایش ۲۱ درصدی دستگیری در این حوزه هستیم.
سردار القاصی مهر افزود: یکی از اولویت های ما برابر رهنمودهای مقام معظم رهبری و تدابیر فرمانده گرانقدر فراجا برخورد با قاچاق کالا و باندهای سازمان یافته است و با کشف ۱۱۱ هزار و ۸۰۰ لیتر سوخت قاچاق با افزایش ۲۳۴ درصدی کشفیات در این حوزه جدیت پلیس را بیشتر نمایان می کند.
وی اذعان داشت: در حوزه ترافیک و حمل و نقل با وجود ۴ محور کلیدی کشور در حوزه شرق استان تهران با توجه به افزایش سفرها با فرهنگ سازی مناسب و با همکاری اصحاب رسانه و مردم ،با کاهش ۲۴ درصدی انواع تصادفات هستیم که به جرات نقش رسانه و خبرنگاران در فرهنگ سازی ترافیکی بیش از ۵۰ درصد بوده که قابل تقدیر است.
گفتنی است در پایان این نشست تعدادی از خبرنگاران ضمن تقدیر از عملکرد پلیس ، سوالات خود را مطرح و پاسخ خود را از سردار القاصی مهر دریافت کردند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

یک × چهار =

Top