افزایش حداقل مزد ۲۶ درصد، حق مسکن ۳۰۰ هزار تومان/ پایه سنوات ۱۰۰ هزار تومان

نتایج جلسه شورایعالی کار مشخص شد:‌

افزایش حداقل مزد ۲۶ درصد، حق مسکن ۳۰۰ هزار تومان/ پایه سنوات ۱۰۰ هزار تومان

در جلسه امروز شورایعالی کار، حق مسکن کارگری ۳۰۰ هزار تومان و حداقل مزد از ۲۱ درصد به ۲۶ درصد افزایش یافت؛ این درحالیست که پایه سنوات از ۱۷۵ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان رسید.

 

به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر و به نقل از خبرگزاری ایلنا، جلسه رسمی شورایعالی کار بعد از حدود هفت ساعت بحث و چانه‌زنی پیاپی، دقایقی پیش خاتمه یافت.

 

در این جلسه، حق مسکن کارگری از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت؛ در عین حال مبلغ حق سنوات که تا پیش از این، ۱۷۵ هزار تومان بود به ۱۰۰ هزار تومان کاسته شده و ۷۵ هزار تومان تفاوت آن به حداقل دستمزد افزوده شد؛ با این حساب، حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹، ۲۶ درصد افزایش یافت.

 

پیش از این، افزایش حداقل دستمزد ۲۱ درصد بود؛ نمایندگان کارگری بر این باور بودند که به دلیل عدم شمولیت عام مزایای مزدی مانند حق سنوات، همه کارگران این مزایا را دریافت نمی‌کنند و بهتر است که میزان افزایش دریافتی روی حداقل حقوق اعمال شود. برهمین اساس، از میزان حق سنوات کارگری کاسته شده و بر مبلغ افزایش حداقل دستمزد افزوده شده است.

برای سایر سطوح نیز حدوداً ۷۵ هزارتومان به دریافتی ماهانه افزوده شد؛ ضمن اینکه سایر سطوح مزدی نیز شامل افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن می‌شوند.

با این حساب، دریافتی کارگر بدون فرزند و بدون سابقه، حدوداً به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

1 × 2 =

Top