افت فشار آب در روستاهای بخش مرکزی ورامین مرتفع می‌شود

چاه شماره ۳ مجتمع آبرسانی (قمربنی هاشم)شهرستان ورامین در مدار بهره برداری قرار گرفت.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ورامین از اتمام پروژه حفر و تجهیز چاه شماره ۳ مجتمع آبرسانی عبدل آباد ریحان آباد (قمربنی هاشم) خبر داد.

علی صالحی با اشاره به مشکلاتی که در تامین آب شرب روستاهای ریحان آباد، عبدل آباد، قشلاق عبدل آباد، جعفرآباد اخوان و قویینک زهری وجود داشت، گفت: افت فشار آب در تابستان سالهای گذشته و قطعی های مکرر آب مشکلات فراوانی را برای عموم مردم به وجود آورده بود. که با برنامه ریزی های انجام شده و با هدف تامین آب سالم، بهداشتی و کافی برای روستاییان، اقدام به اضافه نمودن یک حلقه چاه عمیق به منابع تامین مجتمع آبرسانی قمربنی هاشم نمودیم.

وی افزود : در ابتدا حفاری چاه مذکور به عمق ۲۱۰ متر انجام شد و پس از تجهیز و راه اندازی و دستیابی به آبی پایدار، دبی ورودی مجتمع آبرسانی قمربنی هاشم در حدود ۱۹ لیتر درثانیه افزایش یافت و مشکل افت فشار و تامین آب شرب روستاهای تحت پوشش این مجتمع مرتفع گردید.

علاوه بر این، اجری طرح تامین برق چاه مذکور با ظرفیت ۹۰ کیلووات و احداث یک دستگاه پست هوایی و نصب ترانس۲۰۰kva و همچنین اجرای ۴۲۰ متر خط انتقال آب به قطر ۱۶۰ میلیمتر حد فاصل چاه تا ورودی مخزن ذخیره مجتمع در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ورامین گفت : اعتبار لازم جهت اجرای این پروژه به مبلغ ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی تامین گردید.

و در حال حاضر مجتمع آبرسانی عبدل آباد ریحان آباد (قمربنی هاشم) با وجود ۳ حلقه چاه عمیق و ۲۰۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره زمینی ، تامین آب شرب جمعیتی بیش از ۱۸ هزار نفر را انجام میدهد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

چهارده + 4 =

Top