استاندار تهران: روند شیوع بیماری کرونا صعودی شده‌است

استاندار تهران با اشاره به اینکه فاصله گذاری اجتماعی در استان طی ۲ هفته گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته، گفت: این در حالی است که روند شیوع بیماری کرونا صعودی شده‌است.

به گزارش ورامین تدبیر انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در صورت بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی به زودی با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی یادآورشد: تهران هم اکنون از نظر شیوع ویروس رتبه هفتم و از لحاظ تعداد فوتی ها بر اثر ابتلا به این ویروس رتبه هفدهم کشور را دارد.

محسنی بندپی اظهارداشت: طی ۲ هفته گذشته مراکز درمانی استان تهران با روند رشد تعداد مراجعان و فوتی ها مواجه شده است.

استاندار تهران بر لزوم افزایش اقدامات به موقع و اثر بخش در قالب طرح شهید سلیمانی برای جدیت در قرنطینه سازی افراد بیمار و مشکوک به بیماری تاکید کرد و گفت: از فرمانداران می خواهم تا میزان رعایت افراد مکلف به رعایت قرنطینه را با جدیت رصد و پیگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه رعایت قرنطینه نکته کلیدی جلوگیری از شیوع کرونا در میان دیگر افراد است، اضافه کرد: میزان شیوع ویروس کرونای انگلیسی بیشتر و سرعت رشد بیماری در افراد بالاتر است از همین رو قرنطینه فرد مشکوک و افرادی که با وی در ارتباط بودند نیز لازم به نظر می رسد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: اکنون با ۲ مساله در پیش بودن تعطیلات نوروز و روند کاهش رعایت فاصله گذاری اجتماعی مواجه هستیم که باید برای مدیریت آنها تمهیدات لازم پیش اندیشیده شود.

استاندار تهران به افزایش تعداد بستری شدگان زیر سن ۱۰ سال بر اثر ابتلا به کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در صورتی که تصمیم به فعال سازی کسب و کارهای مختلف گرفته شد، برای امرار معاش شهروندان بود، اما بدون شک حضور در اجتماعاتی مانند مراسم ترحیم، مهمانی ها و عروسی ها، اقداماتی اختیاری است و شهروندان باید از حضور در چنین مراسم هایی خودداری کنند.

وی خواستار ورود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و ائمه جماعات برای جلب همکاری و همراهی مردم در خودداری از سفرهای نوروزی و رعایت پروتکل های بهداشتی شد و ۹۰ درصد سفرهای ثبت شده را مربوط به خودروهای شخصی برشمرد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

2 × 4 =

Top