آمارگیری از مسکن روستاییان کل کشور انجام می شود  

 

عباس علیخانیان، رئیس بنیاد مسکن شهرستان های ورامین و قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار ورامین تدبیر اعلام کرد: هم‌زمان با سراسر کشور چهارمین مرحله طرح آمارگیری ویژگی های مسکن شهرستان های قرچک و ورامین هم در ۲۳ روستای این دو شهرستان در قالب ۱۸۷ روستای منتخب در ۱۶ شهرستان استان تهران از ۲۱ مهر امسال به مدت یک ماه اجرا می شود.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان ورامین و قرچک در توضیح این طرح بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور برنامه‌ریزی امور مربوط به مســکن روســتایی، نیازمند آمار و اطلاعات دقیق، جامع و به‌هنگام در رابطه با ویژگی‌های خاص مسکن روستایی و برخی ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی مرتبط با سکونت آبادی‌های کشور است که با توجه به فقدان آمار تخصصی و رسمی در حوزه مسکن روستایی در کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۲ اقدام به تعریف و اجرای طرحی با عنوان «طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی» نمود و با هدف به‌روزرسانی، تکرار آن را در فواصل زمانی ۵ ساله در دستور کار خود قرار داده است که تاکنون این طرح طی سه مرحله در کشور اجرا شده است.

علیخانیان با بیان اینکه احصای آمار و اطلاعات در جریان این طرح ،به عنوان پایه و اساس برنامه‌ریزی بنیاد مسکن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است پیش بینی کرد که اجرای این آمارگیری با مشارکت و همراهی بالای روستاییان عزیز همراه شود.

وی کسب اطلاعات تخصصی از ویژگی های مسکن روستایی، شناخت بهتر و بیشتر از خصوصیت‌های فنی و مهندسی، معماری ابنیه‌ها و همچنین احصای اطلاعات جامع و کامل دراین‌باره را از جمله اهداف مهم اجرای این طرح خواند.

به گفته عباس علیخانیان : تمامی آبادی‌های دارای سکنه (دائمی یا موسمی) دارای ۲۰ واحد مسکونی یا بیش‌تر در سال ۱۳۹۷جامعه‌ی آمارگیری این طرح را بر اساس چهارچوب سرشــماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ تشکیل می‌دهند. از میان این آبادی‌ها، ۸۵۳۹ آبادی در کل کشور و ۲۲۹۳۲۸ واحد مسکونی به عنوان نمونه طرح انتخاب شــده است.در این آمارگیری، اطلاعات واحد مسکونی از طریق مصاحبه‌ی مستقیم با خانوار ســاکن در واحد مسکونی و تکمیل پرسشنامه طرح و اطلاعات آبادی از طریق صحبت بــا آگاهان محلی در آبادی و تکمیل پرسشنامه آبادی جمع‌آوری می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان‌های ورامین و قرچک در پایان افزود : ۴ روستا از بخش مرکزی ورامین، ۹ روستا از بخش جوادآباد و ۸ روستا در بخش مرکزی قرچک ، روستاهای هدف این طرح آمارگیری در این دو شهرستان می‌باشند.

جمعیت استان تهران طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ افزون بر ۱۳ میلیون نفر اعلام شده است که بیش از ۸۱۴ هزار نفر آنان در روستاها ساکن هستند.

 

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

4 + 3 =

Top