آغاز فصل انتخابات ۱۴۰۰

یادداشت مدیرمسئول ورامین تدبیر 

? آغاز فصل انتخابات ۱۴۰۰

 

? با رسیدن به پایان نیمه اول سال ، اندک اندک موسم انتخابات ۱۴۰۰ چه در سطح ملی (ریاست‌جمهوری) و چه در سطح محلی(شوراهای شهر و روستا) شدت بیش‌تری به خود گرفته و کم‌کم از گوشه‌ها شایعات مختلف به گوش می‌رسد…

در این میان مشتاقان و پی‌گیران یادداشت‌های ورامین تدبیر هم درخواست نمودند که تحلیل‌های انتخاباتی #ورامین_تدبیر، به عنوان تنها رسانه رسمی با زمینه فعالیت سیاسی – اجتماعی دشت ورامین را بیاغازیم.

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست

که هر چه بر سر ما می‌رود‌؛ارادت اوست

?در آغاز این فصل از انتخابات باید یادآور شد که حجم این اخبار متناسب با جمعیت هر شهرستان متفاوت است برای مثال اکنون شایعات نامزدهای انتخاباتی در شهرهای قرچک و ورامین بسی بیش‌ از پیشوا و جلیل‌‌آباد و جواداباد است تا جایی‌که برخی را واداشته که بیانیه تکذیب عدم حضور خود در انتخابات شوراها را صادر کنند.

? نکته جالب در این میان اما عزم و آهنگ برخی از دهیاران قرچک برای اعلام آمادگی در انتخابات شورای شهر #قرچک است که به همین خاطر تاکنون سوالاتی در خصوص شرایط و چگونگی حضور ایشان شده که در زیر به آن‌ها پاسخ می‌گوییم :

? طبق ماده ۲۸ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور؛

شهرداران ، مدیران مناطق شهرداری و مؤسسات و شرکت‌های وابسته و شاغلین در شهرداری و مؤسسات و شرکت‌های وابسته به آن و شاغلین در دهیاری وهمچنین دهیاران، از عضویت در‌ شورای اسلامی شهر محل خدمت محرومند، مگر آن‌که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند .

 

? البته باید گفت که لزوم استعفای دهیاران، در تاریخ ۸۶/۸/۲۷ در این قانون اضافه شد و البته بخش مرتبط با شرایط استعفای داوطلبان انتخابات شوراها هم در انتخابات پیشین اصلاح و اعلام شد : مدیران اجرایی که قصد داوطلبی این انتخابات را داشته باشند در همان روز نام‌نویسی باید از سمت‌های خود استعفا دهند.

اما تا پیش از این داوطلبان این انتخابات مانند کارکنان شهرداری و دهیاری و شهرداران و دهیاران باید از دو ماه پیش از نامنویسی استعفا می‌دادند اما با اصلاح قانون در همان روز نام‌نویسی باید استعفای خود را به همراه داشته باشند.

 

? اکنون با توجه به این‌که زمان قطعی انتخالات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ اعلام شده، اگر نام‌نویسی داوطلبان در اسفندماه باشد باید شاهد تغییر در ۳ یا ۴ دهیاری قرچک باشیم چراکه اکنون دهیار روستای قشلاق دوم از سمت خود استعفا نموده و یکی از کارکنان دهیاری به عنوان سرپرست آن منصوب شده و روستای محمدآباداعلا هم که تکلیف دهیارش همچنان در حاله ای از ابهام است، می‌ماند دو روستای پرجمعیت دیگر که گویا عزم دهیارانش برای شرکت در انتخابات بسیار جدی است و البته شرکت یکی از دهیاران آن مسبوق به سابقه بوده و حتی در انتخابات دوره پنجم، از شانس بالایی هم برخوردار بود اما بخت او را یار نبود.

? به هر روی؛ این امر بهانه‌ای شد تا ضمن مرور بخشی از قانون انتخابات شوراها ، گریزی هم به وضعیت روستاهای تابعه بخش مرکزی قرچک بزنیم که گویا روزهای پرالتهابی را پشت سر می‌گذارانند.

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

10 − 9 =

Top