آتار تاریخی ورامین باعث ایجاد رونق اقتصادی می‌شود

حسین کاغذلو در جلسه مشترک با معاونین اداره کل صنایع دستی استان تهران گفت : ورامین با دارا بودن صدها اثر تاریخی نظیر مسجد ۷۰۰ ساله جامع، برج آرامگاهی علاءالدوله و امامزاده یحیی(ع)، از ظرفیت‌های ویژه ای در جذب گردشگر برخوردار است که توجه به آن، می‌تواند موجب رونق اقتصادی منطقه شود.

به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر کاغذلو گفت : با اشاره به آغاز عملیات سافاری پارک ورامین در منطقه کویری حصارگلی گفت : ت ویژه دیگر است که به مسافران و گردشگران ارائه می گردد.

وی اظهار داشت: این پروژه به دلیل نزدیکی یک ساعته به پایتخت، از بازار ۱۴ میلیون نفری جمعیت استان تهران برخوردار می شود و می تواند گامی بزرگ در توسعه صنعت گردشگری و نیز توسعه متوازن مناطق جنوبی شهرستان ورامین و جوادآباد محسوب شود.
فرماندار ورامین گفت: کل سرمایه گذاری این پروژه در مساحت ۲۰۰ هکتار بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال است که فاز اول آن بدون احتساب تسهیلات بانکی، با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی اجرا می شود.
وی از تالاب بندعلیخان به عنوان دیگر جاذبه گردشگری ورامین یاد کرد و افزود: این تالاب پس از ده سال آبگیری و احیا شده و توانسته تا بیش از ۶۰ نوع پرنده مهاجر را در خود جای دهد که این مهم با جاذبه‌های این منطقه افزوده است.
وی از عدم ارتقاء دفتر گردشگری ورامین به عنوان یکی از موانع توسعه صنعت گردشگری شهرستان یاد کرد و خواستار ارتقاء این نمایندگی به اداره شد.

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

5 × 3 =

Top