آب سد ماملو به پیشوا رسید

آیین افتتاح و بهره‌برداری از خط انتقال آب شرب سد ماملو به شهرستان پیشوا با حضور اردکانیان وزیر نیرو و محسنی‌بندپی استاندار تهران و نوش‌آبادی نماینده مردم دشت ورامین و فرماندار و مدیران ارشد آبفای استان تهران و رؤسای ادارات پیشوا برگزار شد.

برگزیده سخنان مسولان در این مراسم :

 

 

 

⭕ از تامین معیشت مردم غافل نیستیم/ افتتاح طرح‌ها بر اساس راهبرد نیاز و تقاضاست

انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران :
?پویش همه باهم در دستور کار مدیران استان است و به بهانه مقابله با بیماری کرونا از تامین معیشت مردم غافل نیستیم.

?افتتاح طرح ها در استان تهران مبتنی بر راهبرد نیاز و تقاضا صورت می گیرد.

? امروز علیرغم همه محدودیت‌ها در منابع و مشکلات ناشی از بیماری کرونا این طرح زیربنایی که به نوعی از مطالبات شهروندان شهرستان پیشوا و یکی از پیشران‌های توسعه در این شهرستان است به خواست خدا در زمان وعده داده شده افتتاح شد.

?اگر امروز شاهد فرونشست زمین در دشت ورامین هستیم این امر ناشی از نگاه غیرکارشناسی در گذشته بود که برای تامین آب شرب اقدام به حفر چاه عمیق و استفاده از ذخیره آب سفره های زیر زمینی می شد.

اختصاص آب سد ماملو به دشت ورامین عادلانه نیست

?حسین نوش آبادی نماینده مردم دشت ورامین در آیین افتتاحیه بهره برداری از خط انتقال آب شرب سد شرب سد ماملو به پیشوا با حضور وزیر نیرو و استاندار تهران گفت :

? اگر چه گام‌های بسیار خوبی در سال‌های اخیر در اختصاص حق آبه سد ماملو به دشت ورامین برداشته شده است اما بنا به استناد اسناد بالادستی وزارت نیرو در خصوص مالکیت آب سد مانلو رودخانه جاجرود بایست این آب به مصرف شهرستان‌های قرچک، ورامین ،پیشوا و پاکدشت است اما متاسفانه این مهم رعایت نشده و حتا در اختصاص آب به سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا نسبت به پاکدشت هم اجحاف شده است.یعنی۷۰ درصد از حق‌آبه سد ماملو به شرب تهران اختصاص یافته و از ۳۰ درصد حق‌آبه باقی‌مانده، ۵۰ درصد به شهرستان پاکدشت و مابقی به سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک اختصاص یافته است که این میزان جوابگوی نیاز منطقه نمی‌باشد.

?وی ضمن تاکید بر رفع مشکل آب کشاورزی دشت ورامین گفت: انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین جز ضروریات است که با شروع عملیات اجرایی فاز ۷و۸ تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران می‌توان به تحقق کامل آن امیدوار باشیم.

 

رضا اردکانیان وزیر نیرو

⭕️از ابتدای امسال ۴۲ پروژه آبرسانی در کشور افتتاح شد

? رضااردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاحیه بهره برداری از خط انتقال آب شرب سد ماملو به پیشوا گفت:

? وزارت نیرو از اسفند سال ۱۳۹۷ با اجرای طرح‌های مختلف در حوزه برق و آب تلاش کرد تا با برنامه‌ریزی و استفاده هدفمند از توان و ظرفیت دولت و بخش خصوصی، آسایش را برای مردم تأمین کند و فرصت‌های شغلی پایدار در کشور ایجاد کند.

?دولت در تحقق وعده‌های خود با استفاده از توان و ظرفیت داخلی و بخش خصوصی از ۲۰ اسفند سال ۱۳۹۷ تا کنون ۲۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومانی به ثمر نشانده است.

? ۶۴۰ میلیارد تومان برای احداث تصفیه‌خانه هفتم و هشتم جنوب تهران در نظر گرفته شده که حتی یک ریال آن از بودجه دولتی تأمین نشده است.

?در طراحی بلندمدت احداث ۱۲ تصفیه‌خانه برای پوشش ۱۱ میلیون نفر جمعیت تهران در نظر گرفته شده که تاکنون ۶ واحد افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری شده و تا پایان امسال چهار واحد دیگر در غرب تهران افتتاح می‌شود.

?تصفیه‌خانه هفتم و هشتم تهران تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می رسد و قادر است تا ۷۰ درصد از فاضلاب تولید تهران را تصفیه کند.

?۶۰ درصد از شبکه جمع‌آوری فاضلاب تهران در دولت تدبیر و امید اجرایی شده است.

بالاخره تعرفه انشعاب آب روستایی افزایش یافته است؟
– وزیر نیرو:نه،اگر موردی بود گزارش کنید!
-مدیرعامل :بله?

?بختیاری مدیرعامل آبفا استان تهران گفت: پس از تلفیق آبفا روستایی با آبفای شهری مبلغ انشعاب آب شرب منازل مسکونی هم به مانند آب شرب شهری گران شده و این به خاطر این است که همین مبالغ در اصلاح شبکه آبفای روستایی صرف می‌شود.

?لازم است بیان شود که مدیر امور مشترکین آبفای جنوب شرق استان تهران در نشست خبری نامداری آن را تکذیب کرده بود و حتی ادعا کرده بود که اگر مواردی از افزایش قیمت سراغ دارید به ما کتباً اعلام نمایید و حتا در اخبار گذشته می‌گفتند که روستاییان هیچ گونه نگرانی از افزایش قیمت تعرفه خرید انشعابات منازل خود پس از تلفیق با آبفای شهری نداشته باشند چراکه تغییری نخواهد کرد و متاسفانه اکنون شاهد هستیم که این مدیر استانی با جسارت تمام این افزایش را تایید می‌کند و می‌گوید که خرج اصلاح شبکه آبفای روستایی می‌شود؟ کدام اصلاح؟ کدام افزایش کیفیت؟ آیا از آلودگی آب‌های برخی از چاه‌های روستایی خود خبر ندارند؟

مردم از نماینده خود و فرمانداران دشت ورامین درخواست رسیدگی این موضوع را دارند.

 

تقدیر فرماندار پیشوا از موثرین بهره برداری از خط انتقال آب شرب سد ماملو به پیشوا

? ساخت بیمارستان (پس از بهره برداری آب سد ماملو به پیشوا) گام بعدی ماست

? حسین عباسی فرماندار پیشوا که بدون شک نقشی بی بدیل در بهره‌مندی مردم پیشوا از آب شرب سد ماملو داشته است، در مراسم امروز ضمن تقدیر از عوامل تاثیرگذار در این مهم، به خبرنگاران گفت: امسال حتا پیش از رسیدن آب ماملو، به خاطر تدابیر اندیشیده شده در حفر سه جاه جدید، مشکلی در زمینه تامین آب شرب مردم این شهرستان نداشتیم.

?وی همچنین اظهار داشت: از دیروز هم گام‌های نخست اجرایی ساخت #بیمارستان برای شهرستان پیشوا را برداشتیم و امیدواریم به زودی این مطالبه اساسی مردم هم برآورده شود.

***

✍پ. ن: جناب آقای عباسی ما هم به عنوان یکی از اهالی پیشوا به کمبودها و نبودهای فراوان این شهرستان کهن اما محروم کاملا آگاه هستیم و از اقدامات کم‌نظیر شما در رفع این نواقص برای پوشاندن جامه‌ی واقعی یک شهرستان به تن پیشوا، کمال تشکر وقدردانی را داریم و به شما #خسته_نباشید می‌گوییم.

تو مگو ما را بدان شه بار نیست
با کریمان کارها دشوار نیست …

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

نوزده − دو =

Top