آئین افتتاح و واگذاری ۴۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان

⭕️ آئین افتتاح و واگذاری ۴۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد با حضور قالیباف در پیشوا برگزار شد

? آئین افتتاح و واگذاری ۴۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، بختیاری رئیس کمیته امداد کشور، عسگری معاون استاندار، عباسی فرماندار پیشوا، نوش‌آبادی نماینده مجلس، باقری امام جمعه، مدیران کل کمیته امداد و راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان‌های همجوار در سالن دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان پیشوا  برگزار شد

? از مجموع ۴۴۰۰ واحد مسکونی، ۳۵۲ واحد در شهرستان پیشوا افتتاح و واگذار شد.

***

⭕️ هدف کمیته امداد ارائه بهترین خدمات به مددجویان است

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کشور در آئین واگذاری ۳۵۲ واحد مسکونی به مددجویان در شهرستان پیشوا:

?مسوولان کمیته امداد خود را خادم افرادی می‌دانند که ولی نعمت مسوولان هستند و تلاش دارند تا به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعتباراتی که مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ تعیین کرده، بهترین خدمات را به مددجویان ارائه دهند.

?امروز به برکت روز پاسدار و مناسبت‌های ماه شعبان، ۳۵۲ واحد مسکونی از پروژه‌های بلااستفاده مسکن مهر به صورت رسمی به مددجویان واگذار شده و امروز ۸۲ خانواده در این پروژه ساکن شده و مابقی تا فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در این منازل ساکن می‌شوند.

?همزمان با این برنامه، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در استان خراسان جنوبی و هزار و ۲۵۰ واحد در کرمان تحویل مددجویان کمیته امداد می‌شود.

?سال قبل با تفاهم نامه میان کمیته امداد و رسازمان برنامه و بودجه، احداث ۱۷ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد منعقد شد که ۵ هزار واحد در خراسان جنوبی، ۶ هزار واحد در کرمان، ۶ هزار واحد در سیستان و بلوچستان و ۵۰۰ واحد در خراسان جنوبی احداث می‌شود که ۲ هزار و ۵۰۰ واحد خراسان جنوبی امروز و ۲ هزار واحد باقیمانده تا شهریورماه سال ۱۴۰۰ واگذار می‌شود.

? در استان کرمان نیز احداث ۲ هزار و ۷۴۴ واحد در دستور کار قرار دارد که هزار و ۵۴۰ واحد امروز افتتاح و ۲ هزار و ۲۵۶ واحد باقیمانده تا شهریور ماه سال ۱۴۰۰ واگذار می‌شود.

 

***

⭕️ضرورت استفاده از ظرفیت های مردمی در جهت فقرزدایی/ رفع مشکلات کشور با تکیه بر مردم‌داری و مرد‌م‌باوری امکان‌پذیر است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم واگذاری واحدهای مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان پیشوا:

?تفاوت جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک کشور اسلامی با دیگر کشورها که با فرهنگ غربی اداره می‌شوند، در این است که آنها کارهایشان به‌صورت فردمحوری مدیریت می‌شود اما جامعه اسلامی در بحث کمک و حمایت از مردم به‌صورت جریانی و حرکت اجتماعی اقدام می‌کند.

?انقلاب اسلامی با تکیه بر دو رکن اساسی، سنت الهی و مردم‌باوری به پیروزی رسید، ازاین‌رو شکستن فقر و حل مشکلات اقتصادی نیز با همین رویکرد قابل اجراست.

?رفع مشکلات کشور از طریق مردم و حضور مسئولانه آنها محقق شده است و طبیعی است که این کار باید با بهره‌گیری از روش‌های روز دنیا بر پایه هوشمندسازی و شفاف‌سازی کنار مردم‌داری و مردم‌باوری انجام شود تا بتوانیم با کم‌ترین هزینه، بیشترین کارآمدی و اثرگذاری را داشته باشیم.

? از قبل از پیروزی انقلاب تا امروز، تمام حرکت‌هایی که مبتنی بر سنت الهی و حضور مردم بود، منجر به موفقیت شده است و هر جا مردم را حذف کردیم، در آن به مشکل برخورده‌ایم، بر این اساس باید روز به روز شاهد توانمندسازی مددجویان و کوچکتر شدن سازمان و کاهش هزینه‌های آن شویم و این مهم باید هر سال و هر ماه کنترل شود.

? کاهش تعداد خانواده‌های مددجو نیز نشانگر این است که کارها در مسیر صحیح انجام شده است، البته بزرگ‌تر شدن این نهاد افتخار نیست و نشان‌دهنده ضعف است.

?باید تلاش کنیم مددجویان در یک بازه زمانی مشخص به‌لحاظ مادی، فرهنگی و تربیتی رشد کنند و باقی مسیر زندگی‌شان را خودشان ادامه دهند. اگر چنین نشد، اشکالی در کار وجود دارد که باید برطرف شود و این حرکت امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه از بزرگترین سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد مردم، خیّرین و مددجویان بهره‌مند شویم تا بتوانیم این بار سنگین را به‌دوش بکشیم.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

19 + 7 =

Top