۸۵ درصد مردم کارت ملی هوشمند دریافت کردند

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به ثبت نام ۶۲ میلیونی هموطنان برای دریافت کارت ملی هوشمند اعلام کرد: تاکنون بیش از ۴۶ میلیون (حدود ۸۵ درصد) نفر کارت‌های خود را دریافت کردند.

به گزارش ورامین تدبیر ، حمید درخشان نیا روز چهارشنبه در پایان جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان تهران که در محل استانداری برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: طرح هوشمند سازی کارت های ملی در مرحله پایانی قرار دارد و تلاش می کنیم در سال آینده مزایای این کارت های هوشمند ملی را در کشور اجرا کنیم.
وی با بیان اینکه متولی چاپ کارت های هوشمند ملی بر عهده چاپخانه دولتی است افزود: چاپخانه در ماه های گذشته با مشکل تامین مواد اولیه مواجه بود که این مشکل در حال برطرف شدن است.

ماهانه ۲.۵ میلیون کارت در ثبت احوال تحویل می شود
رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: در صورت رفع مشکل می توانیم ماهانه ۲.۵ میلیون کارت هوشمند را تحویل متقاضیان دهیم.

به گفته وی، در حدود ۹ میلیون از افراد موفق به دریافت کارت ملی نشدند که تلاش می کنیم این کارت ها در سال آینده تحویل شود.

درخشان نیا ادامه داد: می توانیم بسیاری از خدمات را از طریق کارت ملی هوشمند همچون احراز هویت را انجام دهیم و در حال حاضر بهره گیری از کارت های ملی هوشمند و اثر انگشت بصورت پایلوت در دفاتر اسناد رسمی آغاز شده که این حرکت می تواند آغاز تحولی در کشور و گامی در جهت تحقق دولت الکترونیک شود.

وی همچنین با اشاره به سامانه تغییر نشانی اظهار داشت: تغییر نشانی مسئله مهمی است و مردم باید آخرین نشانی خود را بصورت رایگان در سامانه ثبت احوال کشور ارسال کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به جلسه امروز خود با استاندار تهران نیز گفت: این جلسه به مناسبت سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال برگزار شد که در این جلسه گزارشی از آمارهای جمعیتی استان تهران ارائه شد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

15 − سه =

Top