شصت و نه هزار نفر از اتباع خارجی ساکن در ورامین غربالگری کرونا شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی غربالگری کرونا تا کنون، ۶۹ هزار نفر از اتباع خارجی ساکن در شهرستان ورامین در این طرح شرکت کرده‌اند.

به گزارش ورامین تدبیر به نقل از ایرنا دکتر محمدرضا میرزاحسینیان روز یکشنبه اظهار کرد: بر اساس آمار موجود در سامانه یکپارچه بهداشت، آمار ۷۸ هزار نفر از اتباع خارجی که عمدتا تبعه کشور افغانستان می‌باشند، در سامانه سیب موجود است که تا کنون، ۶۹ هزار نفر از این افراد در طرح غربالگری شرکت کرده‌اند.
وی افزود: دسترسی به مابقی اتباع به ویژه کسانی که به صورت غیرمجاز در شهرستان مشغول به فعالیت می‌باشند بسیار سخت بوده و تلاش می‌شود تا با توجه به دستورالعمل‌های استانداری تهران و استفاده از ظرفیت اداراتی نظیر صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و دهیاری‌ها این افراد شناسایی و وضعیت سلامتی آنان مورد بررسی قرار گیرد.
میرزاحسینیان با تأکید بر این که روند درمان تمامی اتباع مانند شهروندان ایرانی صورت می‌گیرد، از بستری شدن ۷۰ نفر از اتباع مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های این شهرستان خبر داد.
وی اظهار کرد: روند درمان تمامی مبتلایان به بیماری کرونا بدون توجه به ملیت و جنسیت آنان انجام می‌شود کلیه اتباع تمامی خدمات مربوط به درمان را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.
وی گفت: همانطور که برادران و خواهران افغانستانی پیش از شیوع ویروس کرونا، از تمامی خدمات نظام همچون سایر شهروندان ایرانی برخوردار بودند، در حوزه بهداشت و درمان نیز مواهب نظام به آنان اعطا شده و خدمات ارائه شده هیچ تفاوتی با سایر مردم ندارد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین تعداد آمار جمعیت شهرستان ورامین، ثبت شده در سامانه سیب را ۲۶۱ هزار و ۷۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: تا کنون ۲۴۳ هزار نفر از شهروندان ساکن در مناطق مختلف شهرستان ورامین در طرح ملی غربالگری کرونا شرکت کرده و کارشناسان شبکه بهداشت، وضعیت سلامتی آنان را مورد بررسی قرار داده‌اند.
وی به تعداد افراد فوت شده ایرانی و اتباع خارجی در شهرستان ورامین بر اثر بیماری کرونا اشاره‌ای نکرد.
کفن و دفن اموات اتباع مانند شهروندان ایرانی انجام می‌شوند
به گزارش ورامین تدبیر به نقل از ایرنا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین گفت: تمامی مراحل تغسیل، کفن و دفن اموات خارجی همچون سایر اموات و بر اساس موازین اسلامی انجام می‌شود.
حجت الاسلام سید کمیل موسوی افزود: در جریان تدفین اموات ناشی از بیماری کرونا، روحانیون جهادی به جنسیت و ملیت افراد توجهی نداشته و تمامی مراحل را بر اساس موازین و شریعت اسلامی انجام داده و با احترام آنان را پس از تیمم، کفن و اقامه نماز به خاک می‌سپارند.
وی تعداد روحانیون خانم و آقا فعال در امر کفن و دفن اموات ناشی از بیماری کرونا را ۷۰ نفر اعلام کرد.
برخی از اخبار غیر رسمی، تعداد اتباع خارجی فوت شده ناشی از بیماری کرونا را در ورامین حدود ۲۰ نفر اعلام کرده است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

8 + 15 =

Top