۱۰۰ واحد مسکونی شهدای ادارات قرچک در هفته دولت واگذار می‌شود

فرماندار شهرستان قرچک گفت: همزمان با هفته دولت، صد واحد از مجتمع ۵۲۲ واحدی مجتمع مسکونی شهدای قرچک به متقاضیان واگذار می‌شود.

بهمن خطیبی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت خدمت‌رسانی ادارات و نهادها به مردم که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه مسکونی معروف به مجتمع شهدای ادارات قرچک از سال ۸۸ با هدف احداث ۲۵۶ واحد مسکونی آغاز شد، پروژه‌ای که قرار بود با تسهیلات ۱۹۰ میلیون ریالی با نرخ سود ۴ درصد و در مدت سه ساله احداث و به متقاضیان واگذار شود.
وی افزود: با تغییرات صورت گرفته در هیأت مدیره،تعداد واحدها این مجتمع به بیش از ۵۰۰ واحد افزایش یافت که این اقدام، تکمیل این واحدها را بیش از ۱۰ سال به تأخیر انداخت.
وی گفت: تأخیر ایجاد شده در ساخت این واحدها، با افزایش قیمت‌ها و به همان میزان با افزایش میزان تسهیلات از ۱۹۰ به ۴۳۰ میلیون ریال افزایش یافت که این امر با اعتراضات زیاد مردم مواجه شد.
خطیبی اظهار کرد: از سال گذشته، مسوولان شهرستان با همکاری مسوولان استانی، بسیاری از مشکلات و موانع تکمیل این مجتمع را رفع کردند و تا کنون ۶۰ واحد از این پروژه به متقاضیان واگذار شده است.
وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده، در هفته دولت صد واحد دیگر از این مجتمع تکمیل و به متقاضیان واگذار می‌شود ضمن این که تا پایان شهریور بیشتر این واحدها واگذار خواهد شد.
خطیبی از برنامه وزارت بهداشت و درمان برای افزایش مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در این شهرستان و طرح گسترش پایگاه سلامت پوئینک خبر داد.
وی افزود: در هفته دولت دومین مرکز خدمات جامع سلامت روستایی شهرستان در روستای داودآباد رسما افتتاح می‌شود که در آن تمامی خدمات پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، بهداشت و واکسیناسیون آن ارائه می شود.
فرماندار قرچک افزود: در حال حاضر دو مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، دو مرکز شهری، دو مرکز شهری- روستایی در حال فعالیت هستند.
وی گفت: طرح گسترش پایگاه بهداشت پوئینک که از مناطق پرجمعیت شهری در این شهرستان محسوب می‌شود نیز به تصویب رسیده تا در صورت اختصاص اعتبارات لازم این پایگاه به مرکز جامع سلامت تبدیل شود.
خطیبی افزود: برای شهرک کارگر نیز احداث پایگاه اورژانس و مرکز خدمات جامع سلامت در برنامه قرار دارد ، ضمن این که احداث مرکز خدمات جامع سلامت در روستاهای قشلاق جیتو و محمدآباد نیز در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار کرد: هم اکنون ۸ پایگاه سلامت برون سپار و ۵ پایگاه ضمیمه در شهرستان قرچک فعالیت می‌کنند./ منبع : ایرنا

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

15 + 5 =

Top