کسانی که گمان می کنند آمریکا با اروپا در مورد ایران اختلاف دارند دچار اشتباه ناخوشی شده اند

امام جمعه خیرآباد :کسانی که گمان می کنند آمریکا با اروپا در مورد ایران اختلاف دارند دچار اشتباه ناخوشی شده اند

به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر، امام جمعه خیرآباد گفت: هرگونه پیشنهاد یا تهدید که منجر به تغییر توافق هسته ای شود باید به عنوان یک خط قرمز پررنگ از سوی دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان مورد شناسایی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته خیرآباد اظهار داشت: بحث تقوای امروز ما مربوط به مال حرام است این که انسان در زندگی برای برای برآوردن نیازهای زندگی خویش به حق خودش قانع نباشد و به حق و حقوق دیگران تعرض کند و آنچه را که حق او نیست به روش های نادرست غلط بدست آورد.
وی گفت: در قرآن کریم آیاتی راجع به این موضوع بیان شده است، در روایت از رسول مکرم اسلام(ص) آمده است که رها کردند ⅙ درهم برای خداوند بهتر و دوست داشتنی تر از حجی است که از مال حلال است و در روایت دیگر آمده است که امیرالمومنین علیه السلام یک خرمای معیوب را میل فرمودند و آب هم نوشیدند سپس بر شکم مبارک زدند و فرمودند کسی که حرام در شکم خود کند خداوند او را از خود دور می کند.
طزری خاطر نشان کرد: لقمه حرام، مال حرام و در مجموع آنچه از راه باطل به دست آید موجب تباهی اعمال و خسران انسان می شود.
امام جمعه خیرآباد ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت جانسوز حضرت فاطمه معصومه(س)، بیان داشت: امید است بتوانیم از برکات معنوی این بانوی بزرگ بهره‌مند شویم حضرت معصومه دارای شان و جایگاه بزرگی در اسلام است به طوری که در زیارت نامه آن بانو همه از خداوند می خواهند که او را شفاعت کنند و این یعنی مقام شفاعت بالایی حضرت معصومه دارد.
وی افزود: از سال ۹۱ رهبر انقلاب در یک هشدار مهم سیاست های جمعیتی را اشتباه خواندند و یکی از دغدغه‌های ایشان جمعیت جوان کشور بوده است.
طزری بیان کرد: در چند سال گذشته متاسفانه عده ای یا از روی جهالت و کوتاهی یا از روی عمد در نرخ باروری کشور تغییراتی به وجود آوردند که نرخ باروری را بیش از آنچه که امروز هست نشان دهد.
وی اذعان داشت: اولین کسی که متوجه این امر شد مقام ولایت بودند در نتیجه وزیر بهداشت فعلی با بررسی های متعدد به این امر پی بردند و متوجه شدند که آمار رشد جمعیت زیر ۲ می باشد و حال آنکه تا گذشته ۱ و ۲ را نشان می دادند و این یعنی در جامعه ما هر خانواده کمتر از دو فرزند دارد و یعنی اینکه تا چند سال آینده نرخ جمعیت ما علاوه بر پیر شدن کم هم خواهد شد و این یک زنگ خطر برای جامعه اسلامی است.
خطیب جمعه خیرآباد با بیان اینکه در هفته گذشته سه کشور اروپایی طرف برجام اعلام کردند اگر ایران در برنامه موشکی و کاهش تعهدات خود بازنگری نکند تحریم ها قبل از برجام برمی گردد، اظهار داشت: این مطلب نشان داد که جهت و خط و فکر اروپایی‌ها همان خط و مش آمریکاست و کسانی که گمان می کنند آمریکا با اروپا در مورد ایران اختلاف دارند دچار اشتباه ناخوشی شده اند و مهار ایران قدرتمند همچنان یک برنامه راهبردی از سوی آمریکا و فرانسه می باشد.
طزری در پایان گفت: لذا هرگونه پیشنهاد یا تهدید که منجر به تغییر توافق هسته ای شود باید به عنوان یک خط قرمز پررنگ از سوی دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان مورد شناسایی قرار گیرد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

10 − 5 =

Top