کاهش ۲۸ درصدی بارندگی در سال آبی جاری

? علی جعفری‌نسب مدیر روابط‌عمومی آبفای جنوب‌شرقی استان تهران نسبت به کاهش ذخایر آب هشدار داد.

لزوم مشارکت همگانی در مدیریت و رعایت الگوی مصرف:
کاهش ۲۸درصدی میزان بارندگی در سال آبی جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل بیانگر تشدید بحران آبی است.

به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر ؛مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای جنوب‌شرقی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات جوی و بارندگی و جهت مقابله با بحران کم‌آبی و گذر از خشکسالی ضرورت مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب امری ضروری است.
علی جعفری‌نسب با بیان این مطلب که این میزان کاهش بارندگی در طی سالیان اخیر بی‌سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم و مشترکان در مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی این مایه حیاتی نقش مهمی درجلوگیری از بحران آب دارد و با توجه به مشکلات موجود از مردم شریف تقاضا داریم از مصرف بی‌رویه و نادرست آب پرهیز نموده و با رعایت الگوی مصرف از هرگونه قطعی و جیره‌بندی آب جلوگیری نمایند.
وی تصریح کرد: در منطقه جنوب‌شرق استان تهران علاوه بر مشکل کمبود بارش، محدودیت منابع آبی، افت سطح آب‌های سفره‌های زیرزمینی و فرونشست زمین موضوع وضعیت بحران آب را تشدید بخشیده و اهمیت مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب را دو چندان کرده است.
جعفری نسب در پایان با اشاره به سامانه ارتباط مردمی ۱۲۲ از مردم درخواست نموده هرگونه شکستگی و تلفات آب، انشعابات غیرمجاز بویژه در مناطق روستایی و مصرف بی‌رویه آب در باغ‌ویلاها را به شرکت آبفا اعلام نموده تا یاریگر ما در امر تامین و توزیع پایدار آب شرب باشند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

نه − 9 =

Top