چهار واحد نانوایی متخلف در ورامین شناسایی شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین از شناسایی ۴ واحد نانوایی متخلف در این شهرستان خبر داد و افزود: این واحدها پس از تشکیل پرونده، به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

حسن میرزایی روز چهارشنبه در حاشیه اجرای طرح گشت مشترک ویژه نظارت بر واحدهای نانوایی ورامین گفت: در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان در حوزه پخت نان، طرح نظارت بر واحدهای نانوایی ورامین به منظور بررسی وکیفیت نان،موارد مرتبط با بهداشت محیط،بهداشت فردی کارگران و وزن چانه با حضور اعضاء کمیسیون نظارت انجام می‌شود.
وی افزود: رعایت قیمت‌های مصوب براساس وزن چانه و کیفیت نان از اولویت های بخش نظارت و بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت است و از نانوایان نیز انتظار می‌رود این موارد را رعایت کنند.
میرزایی بیشترین میزان تخلفات واحدهای نانوایی را کم‌فروشی، گران‌فروشی و عدم رعایت مسائل بهداشتی اعلام کرد.
وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف گرانفروشی ، کم فروشی ، عدم رعایت اصول بهداشتی و … با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری تماس حاصل نموده و مراتب را به این اداره منعکس نمایند.
در نرخنامه جدید نانوایی‌های آزاد پز، حداکثر قیمت نان و آراد یارانه‌ای با قیمت نرخ ۶۶۵ تومان در نان بربری با وزن چانه ۵۵۰ گرم یک هزار تومان، نان سنگگ با وزن چانه ۵۶۰ گرم و نان خشک ۴۰۰ گرم، یک هزار و صد تومان، نان تافتون با وزن چانه ۲۳۰ گرم ۵۰۰ تومان و نان لواش با وزن چانه ۱۵۰ گرم، ۳۰۰ تومان تعیین شده است.
همچنین در واحدهای نانوایی آزاد پز حداکثر قیمت نان با نرخ گندم ۹۰۰ تومان، در نان بربری با وزن چانه ۵۸۰ گرم، یک هزار و ۳۰۰ تومان، نان سنگگ با وزن چانه۶۵۰ و وزن نان خشک ۴۶۵ گرم، یک هزار و ۶۰۰ تومان، نان تافتون با وزن چانه ۲۸۰ گرم، ۸۰۰ تومان و نان لواش با وزن چانه ۱۷۰ گرم، ۴۰۰ تومان تعیین شده است./ایرنا

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

1 × 4 =

Top