پیشوا قطب گردشگری جنوب‌شرق استان تهران خواهد شد

یادداشت مدیرمسئول ورامین تدبیر در خصوص توسعه روزافزون شهر پیشوا

?شهرستان پیشوا به دلیل شرایط خاص طبیعی و مذهبی و البته رویکرد مناسب مدیران شهری به مقوله گردشگری و ایجاد اماکن تفریحی و سرگرمی در سنوات اخیر در حال تبدیل شدن به یکی از مراکز برجسته گردشگری استان تهران است؛ در این راستا یکی از اقدامات مناسب و به‌جای شهرداری پیشوا، ساخت و راه‌اندازی فاز دوم مجموعه تفریحی ورزشی تپه‌سلام است که علاوه بر این که تا حد قابل قبولی سرانه فضای سبز و ورزشی شهرک‌های بالادست پیشوا را جبران نموده است؛باعث ایجاد چشم‌اندازی قابل توجه در این شهرستان شده است.

? ساخت زمین چمن مصنوعی، زمین بستکبال، گل کوچیک، پیست دوچرخه‌سواری، فضاهای مناسب تفریحیِ مشرف به صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) و… از این دست اقدامات سال گذشته است که باید به این همه، فاز بعدی این مجموعه یعنی ساخت آلاچیق ها در خود تپه‌سلام، زمین کشتی باجوخه و… هم اضافه نمود.

?بام پیشوا؛ یکی از زیباترین چشم‌اندازهای دشت ورامین

? اگرچه تراکم بالای اتباع بیگانه ( به‌ویژه اتباع افغانستانی ) بافت جمعیتی شهرستان پیشوا را به کلی تغییر داده (تا جایی که در برخی از نقاط این شهرستان، جمعیت اتباع بیگانه از جمعیت اتباع ایرانی پیشی گرفته است و این بدان معنی است که شهرداری با وجود ارائه خدمات یکسان به این افراد به مانند اتباع ایرانی، از وجوه عوارض مالیات بر ارزش افزوده این نفرات محروم است و کار خدمات رسانی این نهاد را بسی سخت نموده است ) اما با این وجود شهرداری پیشوا توانسته است گام‌های چشم‌گیری در راستای شهرسازی مدرن بردارد که در تصاویر بالا نمونه‌هایی از آن آورده شده است.

⛲️ امید می‌رود که به زودی پیشوا یکی از شهرستان‌های پیشتاز در مقوله جذب گردش‌گر در سایر شهرستان‌های استان تهران شود

? شما هم می‌توانید با خانواده و مهمانان خود به این مجموعه سری بزنید و شبی به یادماندنی را در بام پیشوا سپری کنید.

 

 

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

14 − 4 =

Top