پیشنهاد محدودیت تردد در تعطیلات پیش رو

استاندار تهران: با توجه به تعطیلات پیش رو محدودیت تردد جاده‌ای و بین استانی را به ستاد ملی پیشنهاد داده ایم.

به گزارش ورامین تدبیر ؛ آقای انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا استان تهران گفت: آنچه که در استان تهران تاکید داریم سرعت بخشیدن به طرح شهید سلیمانی است که براساس این طرح باید بحث شناسایی، رهگیری، قرنطینه و حمایت اجتماعی ادامه پیدا کند و صدا و سیما نیز در این طرح هر چه بیشتر ما را حمایت کند.
وی گفت: قطعاً تهران هنوز آبی نشده و رنگ آن کماکان زرد است که با توجه به شیب ملایم افزایش روند بیماری باید گفت رنگ بندی آن زرد متمایل به نارنجی است.
استاندار تهران افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو در بهمن ماه، به ستاد ملی پیشنهاد داده ایم برای این که برای استان‌های دیگر مشکلی پیش نیاید و تهران نیز وضعیتش بدتر از این نشود محدودیت تردد جاده‌ای و بین استانی اعمال شود.
آقای محسنی بندپی گفت: برخی از کسب و کار‌ها (مانند تالارها) که ۱۱ ماه تعطیل بودند اکنون بعد از مدتی رونق پیدا کرده اند، شرایطی ایجاد شود که مجبور نشویم دوباره برخی از این کسب و کار‌ها را تعطیل کنیم بدون این که آن‌ها خطایی کرده باشند.
استاندار تهران افزود: ما برای تقویت طرح شهید سلیمانی نیاز به منابع مالی و نیروی انسانی داریم چرا که بحث شناسایی، رهگیری، قرنطینه و حمایت اجتماعی نیاز به منابع مالی و نیروی انسانی دارد.

تعداد جان باختگان ناشی از بیماری کرونا به زیر ۲۰ نفر رسیده است

آقای انوشیروان محسنی بندپی در ستاد مقابله با بیماری کرونای استان تهران افزود: شرایطی که اکنون با آن مواجه هستیم از ۱۵ آبان با تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا، مدیریت هوشمند فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت‌های تردد و جلوگیری از اجتماعات، شرایط خوبی را فراهم کردیم و از سوی دیگر اجرای طرح محله‌ای شهید سلیمانی، موفق بوده است.
وی گفت: این در شرایطی است که در تمام کشور‌های دنیا روند افزایشی بستری و مرگ را شاهدیم، اما در کشور توانستیم بیماری را تحت کنترل خود درآوریم و البته حفظ این روند بسیار مشکل است.
استاندار تهران افزود: در نیمه آبان تعداد جان باختگان قطعی ما در طی روز در خود استان تهران ۱۲۰، ۱۱۰، ۱۰۵ و ۹۹ نفر بود، اما امروز و ظرف هفته‌های اخیر به زیر ۲۰ نفر رسیده که اقدامی ارزشمند است.
وی گفت: در کل کشور نیز تعداد جان باختگان به زیر ۱۰۰ نفر رسیده که پیشانی این اقدام ارزشمند سربازان سلامت بوده اند و البته همه دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، بسیج اصناف کمک کرده و دست در دست هم داده اند تا این نتیجه بدست آمد.
محسنی بندپی افزود: بر اساس گزارش‌ها در کل کشور و استان تهران روند رو به افزایش کم کم مشاهده می‌شود به طوری که در دو روز اخیر تعداد مبتلایان جدید ما از ۵ هزار و ۹۴۵ بیمار و ۸۹ فوتی، امروز به ۶ هزار و سیصد و ۹ مبتلای جدید و ۹۸ فوتی در کشور رسیده است.
وی گفت: اگر شیوه نامه‌ها، نظارت و دستورالعمل‌ها جدی گرفته نشود و روند بیماری را ساده و عادی تلقی کنیم با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم که نمی‌توانیم جبران کنیم.
استاندار تهران افزود: پرهیز از عادی سازی در همه موارد باید مورد توجه قرار گیرد و شعار ستاد در تهران “پرهیز از عادی سازی در همه موارد” بوده است و نباید به گونه‌ای عمل کنیم که عقب ماندگی غیر قابل جبران اتفاق بیفتد.
وی گفت: ما در این حوزه یک شعار محوری داشتیم و آن پرهیز از عادی انگاری بود و نباید این موضوع را صنفی قلمداد کنیم و فردی تصور کند که اگر برای دستگاه خود مجوزی دریافت کند این یک موفقیت است.
استاندار تهران گفت: باید ببینیم آسیب‌های ما کجاست و درکجا شیوه نامه‌ها و فاصله گذاری اجتماعی کمتر رعایت می‌شود تا اوضاع را ساماندهی کنیم.

رعایت شیوه نامه‌ها و فاصله گذاری اجتماعی کم شده است

استاندار تهران گفت: رعایت شیوه نامه‌ها و فاصله گذاری اجتماعی کمتر شده است که باید تلاش کنیم و ببینیم آسیب‌های ما کجاست.
آقای انوشیروان محسنی بندپی در ادامه افزود: اکنون فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه‌ها از ۷۸ درصد به ۷۶ و از ۷۶ به ۷۴ و ۹ دهم درصد رسیده است که نشان دهنده کمتر شدن فاصله گذاری اجتماعی و بیشتر شدن شیب بستری‌ها است.
وی گفت: شهرداری تهران مکلف است همانند روز‌های اول بیماری فاصله گذاری اجتماعی را در بحث حمل و نقل رعایت کند.
استاندار تهران افزود: نانوایی‌ها در رتبه نخست رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی قرار دارند و باید با آن‌ها جلسه‌ای برگزار و در بحث رعایت هر چه بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی بحث و تبادل نظر شود.
محسنی بندپی گفت: دفاتر پیشخوان دولت نیز اگر شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند با آن‌ها برخورد می‌شود.
وی افزود: در بحث برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز اگر همین وضعیت را داشته باشیم ترجیح ما این است که به صورت مجازی برگزار شود تا دچار مشکل نشویم.
استاندار تهران گفت: هدف ما ساماندهی و سازماندهی مراکز جمعیتی است و همیشه تاکید کرده ایم که رنگ بندی تهران به دلیل تراکم جمعیت و شلوغی حمل و نقل عمومی همیشه باید یک رنگ بالاتر در نظر گرفته شود.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

هشت − هفت =

Top