پویش “بدون قیمت نخریم”

پویش ” بدون قیمت نخریم ” در ورامین آغار شد / بازرسان با متخلفان برخورد خواهند نمود

حسن میرزایی رئیس اداره صنعت ، معدن وتجارت از آغاز پویش ” بدون قیمت نخریم ” در شهرستان ورامین خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره صنعت ، معدن وتجارت شهرستان ورامین ؛ حسن میرزایی با تاکید بر همراهی مردم در اجرای این پویش گفت:هدف از اجرای این پویش این است که مردم با نخریدن کالا از مغازه‌هایی که قیمت کالا را درج نمی نمایند این قبیل فروشندگان را تنبیه و در مقابل از مغازه‌ها یا فروشگاه‌هایی خرید کنند که در قیمت شفافیت دارند و قیمت را بر روی کالاهای فروشی خود درج می نمایند .
وی در ادامه با اشاره به مواد قانونی مرتبط با موضوع گفت: یکی از موثرترین راهکارهای تنظیم بازار و فراهم ساختن شرایط سالم برای انتخاب کالا و خدمات برای مصرف‌کنندگان، برچسب قیمت توسط فروشندگان است و قانون گذار در قوانین متعدد از جمله؛ «ماده ۶ قانون تعزیرات حکومتی، مصوب ۲۳/ ۱۲/ ۶۷»،«ماده ۵ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان،مصوب ۱۵/ ۷/ ۸۸»،«ماده شصت و پنج قانون اصلاح قانون نظام صنفی مصوب ۱۲/ ۶/ ۹۲» و «بند ۱۰ مصوبات ابلاغی کارگروه مدیریت بازار مورخ ۲/ ۳/ ۹۷»، بر موضوع درج قیمت تاکید کرده است. در واقع درج قیمت، الصاق برچسب یا اتیکت روی کالا یا نصب تابلو و نرخنامه در محل فروش یا ارائه خدمات به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت برای همگان قابل رویت باشد، الزامی است.
میرزایی با تاکید بر اینکه برای اجرای هر چه بهتر این پویش نیازمند کمک همشهریان هستیم، اظهار داشت : بر این اساس علاوه بر اینکه بازرسان این اداره و اتاق اصناف طبق قانون با واحدهای متخلف برخورد می نمایند و پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات معرفی می‌کنند مردم هم باید مغازه‌های بدون درج قیمت را معرفی نمایند .
وی تصریح کرد : با توجه به دستورالعمل های ارسالی از سوی وزارت و سازمان متبوع برخورد با تخلف عدم نصب برچسب قیمت در گشت‌های مشترک دارای اولویت رسیدگی است.
وی در پایان از همشهریان محترم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف از جمله عدم درج قیمت کالا وهر گونه خدمات با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری تماس حاصل نموده و مراتب را به این اداره منعکس نمایند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

15 + 17 =

Top