پدافند غیرعامل موضوع نشست امروز شورای اداری شهرستان ورامین بود

به گزارش پایگاه خبری ورامین تدبیر، حسین کاغذلو روز شنبه در جلسه شورای اداری ورامین که با محوریت پدافند غیرعامل در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: امروز همه دستگاه‌ها و نهادها موظفند تا با افزایش آگاهی و شناسایی آسیب‌ها، با حضور در دفاع غیرعامل، در برابر تهدیدات و آسیب‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند، ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: هدف نهایی پدافند غیرعامل، دستیبابی به جامعه ایمن است و این مهم جز با آگاه‌سازی و توانمندسازی آحاد جامعه به دست نمی‌آید.
وی گفت: پدافند غیرعامل، موضوعی جهانی است که در آن آسیب‌پذیری جامعه در برابر تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی کاهش می‌یابد و قطعا اگر آگاهی دستگاه‌ها نسبت به وظایف محوله افزایش پیدا کند‌، اهداف پدافند غیرعامل محقق می‌شود.

کاغذلو اظهار داشت: باید توجه داشت که موضوع تهدیدهای طبیعی به مدیریت بحران و تهدیدهای غیرطبیعی به حوزه پدافند غیرعامل ارتباط دارد، ماهیت پدافند غیرعامل و بحران یکی نیست و دستگاه‌های اجرایی باید بین برنامه‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تمایز قائل شوند.
وی افزود: امروز تهدیدات سایبری و غیر سایبری متعددی ادارات و نهادها را مورد هجمه قرار می‌دهد که اگر این تهدیدات به درستی شناسایی نشود، آسیب‌های جدی به جامعه وارد می‌کند.

وی در ادامه به اشاره به در پیش بودن روز ملی استکبارستیزی و روز دانش آموز گفت: مردم ایران اسلامی که همواره به مقابله با استکبار جهانی و ایستادگی در برابر تهدیدات آنان اعتقاد داشته و دارند، این بار نیز با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان، پاسخ یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی را می‌دهند.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

شانزده − 2 =

Top