وزیر کشور : زائران اربعین پس از زیارت به سرعت بازگردند

وزیر کشور: دستگاه‌ها تلاش کردند زائران به سهولت در راهپیمایی شرکت کنند و خواسته ما این است پس از زیارت به سرعت به میهن بازگردند

به گزارش ورامین تدبیر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست ستاد اربعین گفت: توفیق خادمی زائران حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای ما ارزشمند است و بالاترین رکورد زائران اربعین در سال ۹۶ برابر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود، اما امسال بیش از ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر فقط در سامانه سماح ثبت نام کردند و بعضی‌ها نیز بدون ثبت نام در سامانه به زیارت می‌روند.

وی گفت: پیش‌بینی ما این است که حداقل ۳ میلیون نفر به کربلا خواهند رفت و آمار افرادی که از اول ماه محرم مشرف شده اند، بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر براورد شده و آمار ابتدای ماه صفر تا الان نیز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است و ما هم امکانات لازم را برای زائران عزیز فراهم می‌کنیم.
وزیر کشور گفت: همه دستگاه‌ها تلاش کردند زائران به سهولت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی شرکت کنند و خواسته ما از زائران این است که پس از انجام زیارت به سرعت به میهن بازگردند. بوی گفت: در حوزه حمل و نقل که از مهم‌ترین موضوع هاست، پیش بینی ما بیش از ۸ هزار مورد اتوبوس بوده و ۴ تا ۵ هزار کامیون هم در صورت لزوم به این ناوگان اضافه خواهد شد. وی ادامه داد: نمی‌توانیم تعداد زیادی وسیله نقلیه را به آن سوی مرز بفرستیم، چون مسیری که دوستان چه از کوت به مهران یا نجف و چه از طریق بصره طی می‌کنند به علت باریک بودن جاده، مشکلات زیادی برای تردد اتوبوس دارد.
آقای رحمانی فضلی افزود: آمار تعداد زائران ایرانی و خود عراقی‌ها در مراسم اربعین بسیار زیاد است و رفتن یک راه ۳ ساعته ممکن است ۱۰ ساعت طول بکشد که سبب می‌شود سرعت کامیون‌ها و اتوبوس‌ها کم شود و امکان اینکه مسافران را به سرعت پیاده کنند و برگردند، بسیار پایین است.
وی گفت:​ اگر ماشین زیاد بفرستیم ترافیک جاده را افزایش می‌دهیم و باید زائران سفر خود را مدیریت کنند.
وزیر کشور تاکید کرد: مشکل کار به عهده استان‌های مرزی و ما نیز از تهران خدمات لازم رابه استان‌ها ارائه می‌دهیم، ولی به هر حال استانداران ما و مسئولان استان‌ها در خوزستان، ایلام و کرمانشاه در حال خدمت رسانی به زائران محترم هستند و در عراق هم سفارتخانه ایران هماهنگی‌های لازم را برای ارائه خدمات به زائران انجام می‌دهد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

5 + پانزده =

Top