وزیر بهداشت :محدودیت‌های تردد در ورودی و خروجی شهر‌ها، به زودی

وزیر بهداشت: محدودیت‌های تردد در ورودی و خروجی شهر‌ها یکی از مصوبه‌های جلسه ستاد مقابله با کرونا بود.

به گزارش ورامین تدبیر به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حضور اکیپ هایی در ورودی و خروجی شهرها برای محدودیت های تردد، یکی از مصوبه های هفتمین جلسه ستاد مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور بوده است.

دکتر سعید نمکی پس از پایان هفتمین جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور در رصدخانه سلامت وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران افزود: امروز هفتمین نشست ستاد ملی بیماری کرونا را داشتیم که رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس به ما پیوست و این جلسه چند مصوبه داشت که از جمله مصوبات آن اضافه کردن چند کارگروه به ستاد ملی مقابله با کرونا از جمله کمیته ارزیابی منابع مالی و بودجه بود.
وزیر بهداشت افزود: همچنین مراجعه نکردن شهروندان به صورت حضوری برای طرح های مختلف مانند طرح ملی مسکن و خودرو و… از دیگر مصوبات این ستاد بود.
دکتر نمکی با اشاره به اینکه بیشتر وقت جلسه به ارائه گزارش عملکرد بسیج ملی مقابله با کرونا گذشت گفت: طرح الکترونیک سلامت به صورت آزمایشی (پایلوت) در ۴ استان اجرا شده که کمک بسیاری در مدیریت بیماری کرونا به ما کرده است از جمله شناسایی موارد مشکوک، قرنطینه مبتلایان در خانه یا در بیمارستان، ایزوله اطرافیان و پاکسازی محیط های آلوده که بار بیمارستان های ما را بسیار کم کرده است
وی افزود: امروز ۳۱ هزار مرکز ما درگیر این طرح هست و ۱۲۰۰ مرکز برای ارجاع سرپایی داریم که پس از تاکید مقام معظم رهبری قرار است با کمک ستاد نیروی مسلح به ۱۵۰۰ مرکز برسد.
دکتر نمکی افزود: ما کاملا به شبکه متصلیم و حدود ۶ و نیم میلیون نفر را تا دیشب رصد و پایش و اولین افراد را شناسایی کردیم و به متخصص ارجاع دادیم و یا در خانه قرنطینه شده اند و یا به مراکز بیمارستانی ارجاع خواهند شد.
وی افزود: ما قبل از شروع سال نو ، دستآوردهای بسیار مطلوبی را در زمین گیر کردن این بیماری خواهیم داشت.
سامانه الکترونیک سلامت به منظور گسترش زنجیره شناسایی و مراقبت از مبتلایان کرونا چند روزی است فعالیتش را در چهار استان کشور آغاز کرده و قرار است در مراحل بعدی به سایر استان ها گسترش یابد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

دو × 1 =

Top