موج سوم کرونای استان تهران زودتر آغاز می شود

رئیس ستاد ملی مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران گفت: موج سوم بیماری کرونا در راه است و پیش بینی می‌کنیم در استان تهران ورود این موج زودتر از استان‌های دیگر باشد.

دکتر علیرضا زالی در ارتباط زنده با خبر ۱۸:۳۰ شبکه پنجم سیما در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا دورکاری کارمندان که قرار بود تا پایان شهریور ادامه پیدا کند لغو شد افزود: بر اساس نظر مشترک استانداری تهران و ستاد کرونای تهران، با توجه به اینکه ما در مقایسه با هفته گذشته با افزایش مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها مواجه بوده ایم محدودیت ها، مجدد اعمال شود.

وی گفت: دورکاری کارمندان همچنان از نظر ما باید ادامه پیدا کند و این موضوع منجر به کاهش حضور کارکنان دولت و کاهش سفر در شهر پرترافیک تهران می‌شود.

رئیس ستاد ملی مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که در مقایسه با هفته قبل افزایش قابل توجهی داشت که ۱۴۳ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که ۲۱ درصد بیماران را شامل می‌شود و نزدیک ۱۰ درصد مراجعان سرپایی نیاز به بستری پیدا کرده اند.

دکتر زالی گفت: با توجه به افزایش آمار ها، پیش بینی ما این است که به سمت موج سوم حرکت می‌کنیم و قطعی استان تهران زودتر از استان‌های دیگر وارد این موج می‌شود و آمار‌های ۷۲ ساعت گذشته تهران این پیش بینی را بیشتر به واقعیت نزدیک می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه وضع تهران از لحاظ کرونا همچنان قرمز است و شرایط جدیدی را تجربه می‌کند خواسته کارشناسی و فنی ما در تهران افزایش محدودیت‌ها از جمله برقراری مجدد دورکاری است چرا که شرایط ما بهتر نشده است که بخواهیم محدودیت‌ها را کم کنیم.

رئیس ستاد ملی مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گروه‌های پرخطر همچنان می‌توانند دورکاری کنند؟ گفت: ما ۱۵ گروه پرخطر را اعلام کرده ایم و این افراد نباید در اداره‌ها حاضر شوند و قطعی باید با پزشک معالج خود صحبت کنند و تاییدیه بگیرند و به تایید شورای پزشکی اداره‌ها نیز برسد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

4 × 3 =

Top