منع عبور و مرور در ۵ کلانشهر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح منع عبور و مرور در ۵ کلانشهر تهران کرج مشهد اصفهان و ارومیه در ایام تعطیلی پیش ر‌و خبر داد.

به گزارش ورامین تدبیر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر سعید نمکی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ، افزود : با توجه به جهش کرونا محدودیت ها افزایش می یابد .

وزیر بهداشت افزود: ویروس کرونا دچار جهش هایی شده است که گرچه تاثیر این جهش در بیماری زایی هنوز مشخص نیست اما در سرعت انتشار و گرفتار کردن افراد سرعت عمل بیشتری پیدا کرده است.
وی گفت: این زنگ خطری برای ما به حساب می آید و باید در فاصله گذاری های اجتماعی ، استفاده بیشتر از ماسک ، کاهش سفرها و…تلاش بیشتری شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما با تشدید بیماری و با توجه به شرایط فعلی، جرائمی را برای جمعیتی که رعایت نمی کردند تعیین کردیم و امیدواریم اثر گذار باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با توجه به موج سوم کرونا و جهشی که این ویروس در سرعت انتشار و گرفتار کردن افراد داشت در نشست دیروز از رئیس جمهور خواستیم که در تهران، کرج ، مشهد ، اصفهان و ارومیه با توجه به تعطیلات پیش رو منع عبور و مرور و محدودیت در رفت و آمد ایجاد شود که رئیس جمهور نیز موافقت و به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.

دکتر نمکی با بیان اینکه در ۵ شهر مهم که میزان شیوع ویروس بالاست این کار را انجام می دهیم گفت: همچنین راهبردهایی را تنظیم کرده ایم که در این راهبردها علاوه بر اعمال محدودیت های جدید در نقاط مختلف همکاری هایی با بسیج ، سازمان های مردم نهاد و… که قبلا هم همکاری هایی داشتیم اتفاق می افتد و تصمیم داریم سخت گیری های جدید و اعمال محدودیت های بیشتر داشته باشیم.

وزیر بهداشت البته به جزئیات بیشتری درباره نحوه اجرای طرح منع رفت و آمد در این کلانشهر ها اشاره نکرد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

19 − پنج =

Top