مشکلات نقاط حادثه‌خیز ورامین رفع می‌شود

محمدعلی صحرایی مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران روز شنبه در جلسه مشترک با فرماندار ورامین گفت: بر اساس بند الف ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ضرورت کاهش جان‌باختگان تصادفات رانندگی، بررسی وضعیت نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز در دستور کار استانداری تهران قرار گرفته و تلاش می‌شود تا با برگزاری جلسات تخصصی، این نقاط شناسایی و مشکل آن‌ها رفع شود.

وی افزود: تشکیل کمیسیون ایمنی راه‌ها با تأکید وزارت کشور، در دستور کاراستانداری تهران قرار دارد تا بر اساس آن، مشکلات نقاط حادثه‌خیز برطرف و تا حد توان، عامل جاده در ایجاد تصادفات منجر به فوت و جرح حذف شود.

وی تصریح کرد: لازم است تا با تدوین برنامه منسجم در هر شهرستان که با همکاری پلیس راهور، شهرداری، بخشداری، راهداری و سایر ادارات مرتبط صورت می‌گیرد، تمامی نقاط حادثه‌خیز جاده ای در شهر و روستاها رفع و وضعیت عبور و مرور در داخل شهر و روستاها و مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌ها بهبود یابد.

کاهش تصادفات جاده‌ای منجر به فوت و جرج در ورامین
فرماندار ورامین در این جلسه اظهار کرد: با انجام اصلاحات هندسی و رفع مشکل ۱۱ نقطه پرخطر شهرستان، میزان وقوع تصادفات جاده‌ای منجر به جرح و فوت در این شهرستان در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

حسین کاغذلو افزود: با بررسی‌های صورت گرفته، ۱۹ نقطه حادثه‌خیز در مناطق مختلف ورامین شناسایی شده که از این تعداد، ۱۱ مورد به طور کامل برطرف و ۸ مورد دیگر در این جلسه تعیین تکلیف و در کمترین زمان رفع مشکل می‌شود.
وی اظهار کرد: با رفع مشکلات نقاط حادثه خیز ورامین، تصادفات منجر به فوت ۶۰ درصد، تصادفات جرحی ۲۲ درصد و تصادف منجر به خسارت ۴۱ درصد نسبت به ۴ ماهه نخست سال گذشته کاهش یافته است.

وی گفت: یکی از نقاط حادثه خیز ورامین به دلیل عبور عابران پیاده از عرض خیابان، بلوار سپهبد سلیمانی است که ظرف یک‌ماه آینده یک‌دستگاه دوربین کنترل سرعت در این مکان نصب می‌شود تا با کاهش سرعت خودروها، از بروز حوادث رانندگی پیشگیری شود.

کاغذلو افزود: سال گذشته یک و نیم کیلومتر از مسیر ۷ کیلومتری ورامین به روستای‌آب‌باریک توسط دهیاری جدول‌کاری شد که در بازدید وزیر راه از این مسیر، دستور جمع‌آوری جداول و نصب نیوجرسی(دیواره‌های بتنی) صادر شد که با توجه به هزینه چندصد میلیونی در این محور، درخواست داریم که این جداول باقی مانده و مابقی راه تا ورامین نیوجرسی کار شود.

وی تصریح کرد: با احداث کمربندی شمالی، مسیر دسترسی روستاهایی مانند جعفرآباد اخوان مسدود شده که دسترسی روستائیان به احداث دوربرگردان نیاز دارد.
فرماندار ورامین با اشاره به تاریکی مطلق کمربندی شمالی ورامین – پیشوا و وقوع تصادفات متعدد منجر به فوت گفت: این مسیر در حوزه دو شهرستان ورامین و پیشوا قرار گرفته که اگر بر اساس دستور معاون استاندار تهران، نگهداری این مسیر به ورامین سپرده شود، این آمادگی وجود دارد که با استفاده از منابع داخلی، روشنایی آن به طور کامل تأمین گردد.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

8 − 7 =

Top