مردم دماوند در روز طبیعت سنگ تمام گذاشتند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند: روز انس با طبیعت بدون کمترین زباله و تخریب محیط زیست در شهرستان دماوند سپری شد .

عباس میرزاکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار #ورامین‌تدبیر ضمن اشاره به طبیعت کم‌نظیر شهرستان دماوند گفت :‌ در تقویم ایرانیان، روز سیزدهم فروردین ماه ، روز انس با طبیعت نام‌گذاری شده است. در این روز در رخدادی کم‌نظیر با همت مردم شهرستان دماوند به حق این روز را برازنده ی نامش پاس داشتند و با احترامی خاص در طبیعت دماوند سپری کردند.

میرزاکریمی افزود : علی‌رغم این‌که شاهد حضور جمعیت زیادی در شهرستان دماوند بودیم اما هم‌کاری خوب مردم این شهرستان و رعایت فرهنگ مناسب طبیعت‌گردی و زیست محیطی باعث شد که هیچ‌گونه تخریبی صورت نگیرد ، زباله در طبیعت باقی نماند و به‌طورکلی آسیبی به محیط زیست وارد نشود.

ارشد محیط‌بان دماوند افزود: محیط‌بانان اداره‌ی محیط زیست شهرستان دماوند چون گذشته با توزیع کیسه های زباله و حضور در کنار گردشگران درخصوص نگهداری و مراقبت از محیط زیست اطلاع رسانی کردند.

وی در ادامه گفت : حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی است و همه به خاطر خود و نسل آینده در قبال آن مسئولیت دارند . اگر محیط زیست سالم باقی بماند نفع آن برای همه ی ما خواهد بود و اگر دچار بحران و آلودگی و تخریب گردد دودش به چشم همه ی ما خواهد رفت بنابراین بدیهی است که حمایت و همکاری های مردمی در حفظ طبیعت و محیط زیست نقش به‌سزایی خواهد داشت .

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

1 × یک =

Top