مراسم بزرگداشت اندیشه‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ورامین

آیت الله هاشمی خود را وقف حفظ اعتدال در جامعه اسلامی کرد

به گزارش ورامین تدبیر ، محسن هاشمی شامگاه سه شنبه در همایش تبیین اندیشه های آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مهدیه ورامین برگزار شد ، اظهار کرد: مرحوم هاشمی از دوران نوجوانی و جوانی در صحنه های مبارزات انقلابی حاضر شده و اقدامات خود را با حمایت از شهید نواب صفوی آغاز کرد.
وی افزود: بعد از فوت آیت الله بروجردی، ایشان تلاش فراوانی برای اعلام مرجعیت امام در سراسر کشور انجام داد و به این دلیل، در لیست سربازی اجباری قرار گرفت و نخستین زندان اجباری وی با رفتن به سربازی شکل گرفت ولی آن جا نیز دست از تبلیغ برای انقلاب برنداشت.
وی گفت: آیت الله هاشمی با حضور در هیأت های مذهبی ، انقلاب را ترویج می کرد و در زندان نیز از هر فرصت برای تبلیغ دین ، تفسیر و تحقیقات بهره می برد که نتیجه آن ۲۲ دقترچه تحقیقاتی است که از وی به یادگار مانده است.
هاشمی اظهار کرد: مبارزات آیت الله در اصل برای رفاه مردم بود و این را می توان از نام موسسه بنیاد رفاهی که ایشان راه اندازی کرد به خوبی درک کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در بحبوحه جنگ تحمیلی ، ایشان بحث دانشگاه آزاد را مطرح کرد که امام راحل ضمن تأئید این امر ، یک میلیون تومان به منظور راه اندازی آن پرداخت کرد.
وی با اشاره به دوراندیشی مرحوم هاشمی گفت: در سال ۶۳ و در هنگامه جنگ ، ایشان طرح ساخت مترو را مطرح کرد و با این تفکر به جهانیان اعلام کرد که نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها به فکر دفاع از سرزمین خود در مقابل مهاجمان نیست و این که امروز در مشهد نیز شاهد راه اندازی مترو هستیم به این دلیل است که وی مترو را فقط برای تهران نمی خواست.
وی خاطرنشان کرد: کمتر کسی است که قادر باشد برنامه ریزی ذهنی خود را به دستاورد عظیمی برای جامعه تبدیل کند و این دستاورد قبل از فوت ایشان نمود عملی پیدا کرد.
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: ایشان همان میزان که فرمانده جنگ بود، فرمانده صلح نیز بود و در زمانی که همگان با اتمام جنگ مخالف بودند ، این امر را از امام خواستار شد.
وی بیان کرد: آیت الله هاشمی پس از جنگ نیز تمام ظرفیت های بین المللی خود استفاده کرد تا اقدامات سازندگی را در جامعه آغاز کند و اقداماتی نظیر سدسازی ، افزایش تولید برق و دیگر اقدامات سازندگی باعث شد تا چهره جنگ از کشور زدوده شود.
وی تأکید کرد: آیت الله هاشمی در طول دوران حیات خود تلاش کرد تا کشور در حالت اعتدال قرار گیرد و به این دلیل مورد هجمه همه افراطیون قرار گرفت.

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

18 + 12 =

Top