محمودی:تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی با دشمنان هستند

امام جمعه موقت ورامین گفت: تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی با دشمنان انقلاب هستند و باید مشکلات موانع تولید را رفع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ورامین ضمن دعوت خود و دیگران به تقوای الهی طی سخنانی با اشاره به ایام پایانی ماه ذی‌الحجه اظهار کرد: این ایام بسیار مبارک است؛ همچنان که در روز ۲۱ ذی الحجه حضرت علی (ع) انگشتر خود را به یک فقیر صدقه داد و آیه ولایت نازل شد و خداوند با معجزه مباهله حقانیت پیامبر (ص) را به مسیحیان نشان داد و در این ماجرا نیمی از مسیحیان حاضر به مصالحه شدند و عده‌ای نیز بعد به اسلام روی آوردند.

محمودی با بیان اینکه برخی به عنوان برنامه‌های فرهنگی یا اعیاد از موسیقی‌های نامناسب استفاده می‌کنند، گفت: باید همه مراقبت کنند که به نام دین در جشن‌ها و اعیاد مذهبی اشاعه منکرات صورت نگیرد؛ مشاهد می‌شود با موسیقی‌های غیراسلامی در خیابان‌های اقدامات غیرفرهنگی انجام می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به بزرگداشت ابوعلی سینا دانشمند برجسته ایرانی که به نام روز پزشک نام گرفته است، افزود: جوانان ایرانی به خود ببالند در کشوری زندگی می‌کنند که دانشمندانش مایه فخر جهان هستند و همچنین ما از پزشکان متعهد و دلسوز تقدیر می‌کنیم.

وی در ادامه خطبه‌های افزود: کشور در حوزه خای مختلف پیشرفتهای خوبی داشته است، امروز به برکت انقلاب در حوزه پزشکی پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم و امروز کشور پذیرای توریسم پزشکی است و از سایر کشورها برای درمان به کشور ما مراجعه می‌کنند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب با هیأت دولت نیز بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار موارد اقتصاد و فرهنگ در اولویت قرار گرفته بود و تولید داخلی را کلید اصلی حل مشکلات دانست.

محمودی گفت: قطع وابستگی به صادرات نفت خام و درآمد آسان صدور نفت خام بلای بزرگ کشور است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در زمینه رونق تولید باید به بخش‌های پیشران نظیر مسکن، کشاورزی، خودرو و لوازم خانگی و اقتصاد و دانش بنیان توجه کرد، چرا‌که فعال شدن هر یک از این‌ها می‌تواند بخش‌های مختلف دیگر را نیز به حرکت در آورد.

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی استان تهران بیان داشت: تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی با دشمنان انقلاب هستند و باید مشکلات موانع تولید را رفع کنیم.

خطیب جمعه ورامین با بیان اینکه گاهی برای یک فعالیت تولیدی باید از هفت‌خوان عبور کرد، گفت: باید مسؤولان این مشکل جدی را رفع کنند و گویا برخی متولیان اعتقاد ندارند که این موارد باید حل شود.

محمودی یاد آور شد: اگر برخی مسؤولان به اقتصاد مقاومتی باور ندارند، ماندن آن‌ها در این مسؤولیت‌ها خلاف شرع است و استمرار مدیریت آن‌ها خیانت محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تولیدکنندگان را کمک کرد، گفت: در دشت ورامین ظرفیت بالای اقتصادی به ویژه در حوزه دامداری و کشاورزی وجود دارد و برخی پیچ و خم‌های اداری تولیدکنندگان را زمین‌گیر می‌کند و ادارات باید به عنوان پشتیبان با تولیدکنندگان برخورد کنند.

وی خاطر نشان کرد: هفته گذشت از دامداری بازدید کردیم که ماهیانه ۱۱۰ تن شیر تولید می‌کند و الان تعطیل شده؛ چراکه نیاز به وام بانکی دارد و بانک‌ها به این تولیدکنندگان رحم نمی‌کند.

محمودی در خصوص حوزه‌های فرهنگی نیز گفت: در این حوزه با حمله همه جانبه و وسیع بیگانگان روبه‌رو هستیم و دشمنان نظام صراحتاً می‌گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی با جنگ نظامی و تحریم ممکن نیست و باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر مردم و مغزها و ذهن‌ها و تحریک هوس‌ها به این هدف رسید.

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: باید مانع نفوذ این اقدامات شویم و در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما و کتاب و تئاتر دقت کنیم و در زمینه حجاب نیز متاسفیم که برخی متولیان فرهنگی مسأله حجاب را جدی نگرفته‌اند.

وی در ادامه خطبه‌ها افزود: هر کس در حوزه حفاظت از اخلاق و معنویات و حجاب کوتاهی کند بر مسؤولیت شرعی خود عمل نکرده و خائن خداوند متعال، پیامبر و شهدا و ملت ایران محسوب می‌شود.

وی گفت: امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران زبانزد است؛ کشتی ایران از دست انگلیس آزاد می‌شود و این سیلی ایران به انگلیس بود و پهباد آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم و اجازه ندادیم که آن‌ها دست از پا خطا کنند و دیدیم که ملت ایران دشمن را خار کرد./فارس

این خبر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

پاسخی بگذارید

1 × 5 =

Top